Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode links til artikler og udtalelser om dublicate content

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Her er en sag hvor en underside mistede sin placering i Google, da indhold blev duplikeret over til at stærkere domæne.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:41

Casper Schneidereit:

Her er en sag hvor en underside mistede sin placering i Google, da indhold blev duplikeret over til at stærkere domæne.

Perfekt, tak for det!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:50

Rosenstand har omtalt en case med problemstillingen her eller her.

Her er en anden sag.

Eller er der noget brugbart her. Kontakt evt Kristian...

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 06:45
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 07:43

Matt Cutts der er Google ansat, behandler også emnet i en række videoer:

Så udfra min links, så vil Google typisk kun "benytte" sig af 1 version af teksten (hvis den er duplikeret ud over flere sider (også over flere forskellige domæner)), og det vil typisk være fra det stærkeste domæne/side. Derfor er der en risiko at miste sin placering på et søgeord, når teksten bliver duplikeret over på et andet domæne. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 08:39
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:43

Nicolaj Thomasen:
Vi kører retsager mod 3 webshops, der har stjålet materiale fra vores hjemmeside. Nu påstår 2 af de sagsøgte, at det ikke er beviseligt, at dublicate content er skadeligt.

Jeg kan se at du har fået flere gode henvisninger.
Jeg har svært ved at se at spørgsmålet om DC er skadeligt ændre på at dine tekster er stjålet. Hvis det var mig, ville jeg kræve erstatning som du gør, men aller vigtigst vil jeg kræve at få de ulovlige tekster fjernet. På lang sigt er det et spørgsmål om troværdighed. -Hvem stjæler fra hvem. Det er en kamp som du SKAL vinde!

Held og lykke med retssagerne

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:44

Henrik Bryld:

Nicolaj Thomasen:
Vi kører retsager mod 3 webshops, der har stjålet materiale fra vores hjemmeside. Nu påstår 2 af de sagsøgte, at det ikke er beviseligt, at dublicate content er skadeligt.

Jeg kan se at du har fået flere gode henvisninger.
Jeg har svært ved at se at spørgsmålet om DC er skadeligt ændre på at dine tekster er stjålet. Hvis det var mig, ville jeg kræve erstatning som du gør, men aller vigtigst vil jeg kræve at få de ulovlige tekster fjernet. På lang sigt er det et spørgsmål om troværdighed. -Hvem stjæler fra hvem. Det er en kamp som du SKAL vinde!

Held og lykke med retssagerne

Hej Henrik,

Tak for det!

Teksterne er fjernet og alle 3 har erkendt. De argumenterer dog alle for at de ikke har haft nogen vinding og vi ikke har haft tab, ligesom 2 af de sagsøgte argumenterer for at det ikke er bevist, at dublicate content bliver straffet i søgeresultaterne. De mener derfor at vores krav på 50.000 kroner er alt for højt.

Det er slet ikke sikkert at det er nødvendigt, men det skader nok heller ikke at henvise til ekspertudtalelser omkring Casper Bergholts sag mod Nordjyske Medier, da Nordjyske medier stjal materiale fra Casper. Forligets størrelse er også brugbart i vores sag, da der er tale om rigtig mange tekster (26 stk. i det ene tilfælde).

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)