Det danske firma skal ikke lægge moms på når de sælger til dit firma uden for EU. Hvad der så sker ved importen reguleres af det pågældende lands lovgivning, men jeg tror ikke generelt der kommer moms på (kender jo ikke alle lande) men derimod jo ofte told
Det danske firma skal bare dokumentere at varen har forladt DK/EU ved at opbevare udførselsattest o.l.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for svaret, men har betal for varen med moms, så kunne forstå på SKAThjemmeside man kan søge om at få den tilbage? eller det mig der forkert på den? :)
mig bekendt er refussion noget der er muligt hvis man har købt tingene I danmark og selv ført dem ud af landet - eller ved hoteller osv - I alle fald kan man ex ikke søge reffussion i UK for moms betalt når man har fået tilsendt varer - selv om man via skat.dk kan søge reffusion for UK moms - men igen - hvis man har betalt ydelser og andet under ophold der - og kun hvis beløbet er over 50 Euro (eller tilsvarende i lokal valuta)
Det er en fejl der er faktureret med moms som det virker her fra Danmark til land uden for EU forudsat varen også er leveret ud af DK til land uden for EU.
I DK søger man via skat.dk som indlogget fra de fleste lande, men hvordan man gør - hvis det var muligt og drejede sig om moms betalt under ophold i DK fra det land du er i, ved jeg ikke
Du kan bede det danske firma sende dig en kreditnota og så en ny faktura uden moms, det andet mener jeg ikke er muligt, men ring evt til skat for at være sikker - eller til dit lokale skattevæsen for som sagt det i DK oftest via skat.dk man søger (og er det under 50 euro i værdi så kan du i alle fald opgive)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER