Hej, jeg har startet en import virksomhed for ca. et år siden og har ledt efter det rette produkt at få eneforhandlingen på. Nu har jeg endelig fundet det og produktionsvirksomheden har accepteret at jeg får eneforhandlingen af dette produkt i hele skandinavien. Her er problemet så: Jeg mangler MEGET en eneforhandlings kontrakt på engelsk, så hvis der er nogle der kan være behjælpelige med et udkast til sådan en vil det være en kæmpe hjælp. Eller bare ved hvor jeg kan få en henne, evt. nogle jeg kan henvende mig til.?? På forhånd tak. |
Hejsa,
Du kan finde kontrakter her: http://www.startvaekst.dk/LevenrandoerOgForhandlerkontrakter
De er godt nok på dansk, men du kan gennemgå den med en advokat, finde ud af hvad skal der ændres i kontrakt i forhold til din nye producent aftale, og efterfølgende få den oversat til engelsk.
Jeg vil dog sige at det "normalt" er producenten som kommer med en eneforhandler aftale for de lande som i aftaler, det har jeg haft fra producenter før i tiden og er normalt. Det er dem som sætter krav op i form af salgs rettigheder, forventet salg, osv osv.
Har du spurgt dem om ikke det er normalt at de kommer med kontrakten ? Hvis du får en fra dem, så gennemgå den med en advokat så du ved 100% hvad du går ind til.