Jeg vil gerne sælge billet til mine events via min hjemmeside. Hver gang jeg laver et arrangement, sælger jeg billetterne via billeto.dk. Nu spekulerer jeg muligheden for at lave det via min egen hjemmeside. Er der nogen som kender noget til den teknologi som kører bag det?
Som udgangspunkt kan du jo godt sætte en helt simpel webshop op, og sælge billetterne derigennem, men sammenlignet med deciderede billetsystemer som billetto, så vil der selvfølgelig være nogle nogle begrænsninger; Fx vil du ikke (på en nem måde) kunne lade kunden vælge bestemte pladser, og shoppen vil som udgangspunkt heller ikke automatisk kunne generere en billet - Ved mindre I lader fakturaen gælde som billet.
Mig bekendt findes der ikke rigtig nogen lækre open source-løsninger der specifikt er bygget til at sælge billetter, og som fungerer med dankort-betaling, så en simpel webshop-løsning er nok mit bedste bud hvis du vil sælge billetterne direkte på jeres eget website.
Det vigtigt for mig, er at dem der vil køb billet kan vælge betalingformen - mastercard, dankort, paypal osv. Det er helt ok, hvis systemet ikke kan generere et billet men en faktura i stedet for, men så skal det være muligt at lave et udtræk fra databasen med køber navn samt fakturanummer.
Det behøver ikke være noget sofistikeret, men det skal være noget som man kan stole på.
Hvilken platform er jeres website bygget på? Drupal, Wordpress, Joomla etc.? Der findes et hav af "stand-alone" webshop-løsninger, men hvis I benytter et af de mere udbredte cms'er, så er der en stor chance for at der også findes en webshop-plugin til det pågældende cms.
Hvis du ikke allerede er opmærksom på det, så skal jeg måske også lige understrege, at hvis I vil sælge billetter på jeres eget website og kunne modtage danske og internationale kreditkort, så vil omkostningerne minimum være omkring 4.000,- /årligt som dækker indløsningsaftaler og betalingsgateway.
Hvis du benytter Wordpress+Woocommerce (gratis) som shopsystem, samt det gratis plugin "Event Calendar", så findes der et lille add-on til 50$ som lader dig oprette billetter til dine events, som dine brugere kan købe. Wootickets
Hvis du benytter Wordpress+Woocommerce (gratis) som shopsystem, samt det gratis plugin "Event Calendar", så findes der et lille add-on til 50$ som lader dig oprette billetter til dine events, som dine brugere kan købe. Wootickets
Jeg underviser i Zumba i min fritid, derfor har jeg selv lavet en meget enkelt hjemmeside således at folk kan finde mig via internet.
Hjemmesiden er lavet med Dreamweaver, jeg er ikke ekspert, men kan arbejde med dette program, da den ikke kræver programmering. Nu er jeg i gang med at undersøge mulighed for at tilføje køb af billet direkte via hjemmesiden. Det kunne være kontingent til en sæson eller et billet til en master class.
Jeg kender ikke wordpress, men kan undersøge for at se om den er nem at arbejde med.
Jeg kender ikke wordpress, men kan undersøge for at se om den er nem at arbejde med.
Wordpress er meget nemt at arbejde med, og der er også masser af hjælp og vejledning at få, hvis man har brug for det. Både her på Amino, og på Wordpress.org og Wordpress' danske side.