Hej Amino'er, Jeg sidder pt. og arbejder på en menulinje, som jeg desværre har nogen problemer med. Hjemmesiden er kan findes på fbv.dk (1) Når du går ind på siden, så står teksten 'FORSIDE' i menulinjen med en grå farve, selvom den gerne skulle være hvid. Hvad skal jeg skrive i min Custom CSS for at gøre den hvid? (2) Som det ser ud nu, så fylder menulinjen kun 960px. Hvordan får jeg den til at fylde helt ud til den grå baggrund? Hvad skal jeg skrive i min Custom CSS? (3) Som du nok kan se, så står mit header-billede lige oven i menulinjen. Kan jeg lave et mellemrum ml. billede og menulinje? (4) Når man holder musen over en fane i menulinjen, så bliver den hvid - men desværre kun i tekstområdet. Kan du fortælle mig, hvordan jeg kan gøre, så der kommer afstand i siderne, som f.eks. siden her? Jeg håber, at der er en amino, der kan fortælle mig, hvad jeg skal skrive i min Custom CSS for at løse problemerne :-) God aften til jer alle! Med venlig hilsen Patrick |
Hej Patrick,
Prøv med følgende CSS i dit "Custom CSS" felt :)
/* Gør det aktive menupunk hvidt */#masthead .main-navigation .current-menu-item > a {
color: #fff;
}
/* Tilfør "padding" til menupunkter */
#masthead .main-navigation a {
padding: 0 10px;
}
/* Sør for at vi kun strækker menuen når siden ses på desktops og ikke på tablets og smartphones */
@media only screen and (min-width : 1224px) {
/* Stræk menuen helt ud til siderne og tilfør mellemrum imellem menu og logo */
#masthead #site-navigation {
margin: 30px 0 0 -40px;
padding: 0 40px;
}
} Her er en paste med det i tilfælde af at Amino gør mærkelige ting ved formateringen, http://pastebin.com/XV0rw71y Mvh. Lars