Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

alibaba?? - kan det anbefales?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 13
Indlæg ialt: 19
Fra  www.argongolf.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har fundet et par ting som jeg godt kan bruge på min webshop, så har et meget enkelt spørgsmål

- Hvad er jeres erfaringer alibaba?

Hvis ikke kan i anbefale aldrig steder? :)

Tak og god weekend!

Mark Andersen

Argongolf.dk 

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:38

Hej,

Der er som sådan ikke noget galt med Alibaba eller den myriader af andre lignende Kina engros sider.

Et stort problem med handel med Kina er, at finde frem til producenten af den vare du gerne vil købe. På Alibaba og andre sider påstår de alle sammen at de er producenter med 100 vis af ansatte, men du kan ikke stole et ord på hvad en Kineser skriver og siger. Det er ofte mellemmænd i tiende led du får fat i på tros af hvad de giver udtryk for med photoshoppet billeder af fabrikker og produktion.  

Finder du en vare i Kina som du gerne vil importere. Så må du i gang med det store detektivarbejde som kan give selv Sherlock Holmes sved på panden.

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:04

Jeg er enig med GørDetSelvManden.

Dit indkøb skal ikke have en ret stor volumen, før jeg vil anbefale dig at lede efter et soursing firma her på Amino.

Lad dem blive din mellemhandler istedet for Alibaba, prisen og servicen vil utvivlsomt blive bedre.

Der er den opfattelse her på Aminio at man bare handler i Asien som var det NordJylland, det er en lidt farlig måde at forstå tingene på.

Held og lykke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48

enig med GørDetSelvManden og Bizzfix - Alibaba kan bruges til at øve sig på, men skal du ha noget du kan tjene fornuftigt på skal du finde større og mere direkte leverandører - enten selv eller ved hjælp fra nogle herinde. Jeg vil tilføje at der på Alibaba er masser af kopivarer - varer som du ved import vil kunne få konfiskeret i tolden - og en kopi er stadigt en kopi, selv om man fjerner f.eks. et apple logo og skifter farve, så den risiko skal du under alle omstændigheder ha med

Du kan også lige få et link med det aller mest basale hvis du skal importere fra Kina, sikkert noget du ved allerede og så kan du jo lukke det hurtigt igen.

IMPORT FRA KINA

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:25

Prøv også www.made-in-china.com

Dog skal du være opmærksom på at de fleste ikke er virksomheder, men private der udgiver sig for at være en virksomhed. Det samme gælder Alibaba.

Hvis du skal handle rigtigt med Kina tag en tur derover og find en rigtigt producent.

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 13
Skrevet kl. 11:43

Nu tager man nok ikke lige til Kina, fordi man mangler lidt varer i sin webshop, desuden så lander man frisk fra DK i Guangzhou og hvad så?

Der er masser af Kina folk på Amino, jeg mener nu at man skal bruge dem, frem for den suspekte side du linker til.

Det kan kun blive til ens fordel, man har en partner der taler sproget og forstår kulturen.

Ja, et Dansk soursing firma tager et gebyr for deres tjenester, men det gør made in china og Alibaba etc.. I høj grad også.

Som der er skrevet er der mange kopivarer, og varen på sidens foto er ikke altid den vare du modtager.

Og igen, når du er blevet grundigt snydt, hvad gør folk så? De skriver på Aminio om der er nogen i Kina der kan give et råd.

Der er en del tråde med den slags.. Mit råd er at kontakt dem i Kina først som sidst.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:56

Bizzfix:
Nu tager man nok ikke lige til Kina, fordi man mangler lidt varer i sin webshop, desuden så lander man frisk fra DK i Guangzhou og hvad så?

Nej for det meste ikke, men der er jo nogle årlige messer, og så vidt jeg husker så kan man komme afsted til disse for omkring 10.000 for fly og hotel, så det er jo ikke den helt store investering... Så det er bestemt muligt :)

Husk også at vil man handle direkte med fabrikker - uanset om det er i Kina eller andre steder - så vil de nok forlange at man tager STORE mængder hjem. Så den rigtige pris får du nok også først når du kan bestille 1 container.... blot værd at overveje...

Ellers kan man også kigge på fx. Tyskland eller England. Her er der mange grossister som køber bl.a. i Kina og sælger videre til en lille merpris. 

Polen er også et godt sted. Det er som regel god kvalitet men prismæssigt er det under det danske niveau

Mvh

Morten

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 13
Skrevet kl. 12:04

Det er korrekt, dette markede er nok det mest kendte og det største.

">Så kan man jo regne på hvad der er bedst for en, men det interessandte ved Yiwu er at varene er helt op til 50% billigere end Alibaba

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:08

Jeg handler selv lidt på AliExpress til min webshop fordi jeg ikke kan handle så store mængder, at jeg kan tro, at det kan betale sig at bruge en masse tid og penge på at finde frem til en fabrik, der vil producere et par hundrede små stykker tøj af gangen.

Det afgørende er selvfølgelig at finde en god leverandør på AliExpress. Som det allerede er nævnt, så er der mange små private, der sidder der og leger "big business". Det er ikke alle, man er lige heldige med. Jeg har fundet en fast leverandør derinde, som jeg handler ved hver gang, selvom han/hun ikke er den billigste med det produkt, jeg køber. Men servicen er i top, der er hurtig levering og produktet er som det skal være.

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:18

Når jeg sidder og kigger på Yiwu og finder nogle af de vare
jeg har handlet med i tidens løb, så ligger priserne 50-100 % højere end jeg
betalte direkte hos producenten.

At producenterne ofte sætter nogle høje minimum
skal men ikke lade sig skræmme af for alt er til forhandling i Kina. De sætter
ofte de høje minimum for at holde det væld af useriøse forespørgsler væk som
ellers strømmer ind fra hele verden.

Jeg har aldrig haft problemer med at få
det stk. antal jeg har haft brug for. Med tiden bliver man jo også et ”kendt”
navn så der er noget reference – alt begyndelse er svær.

Skal man starte i det
helt små, er sider som Dealextreme værd at kigge på. De har også en engros side
og lager i EU samt alt betaling forgår via Paypal, så der er ingen risiko der.
Og husk deres priser er også til forhandling.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)