Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med webdesigner firmaer fra Ukraine

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i færd med at finde et godt ukrainsk webdesigner firma. Er der nogen herinde, der kan anbefale nogen?

Vil også mægtig gerne høre om gode eller dårlige erfaringer med outsourcing af designs eller andet til Ukraine. Er det sikkert nok at hyre et ukrainsk firma? og hvordan skal betaling og overdragelse foregå.

Jeg vil nødig komme til at sidde i en meget ubehagelig situation med ingen penge og ingen leverance. Prøver at være meget fordomsfrit, men er bange for at komme i nogle uheldige hænder.

På forhånd tak.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:52

Jeg har erfaring med Drupal udviklere fra Ukraine da jeg arbejdede hos Berlingske Media. Der var tale om udviklere fra Ciklum ( http://www.ciklum.dk/ ) og de var dygtige, der er selvfølgelig kommunikationsproblemer som man ville forvente, men arbejdet var generelt godt.

Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har hyret Codus Software http://codussoft.com/. Lad os håbe, de udfører et solidt og godt stykke arbejde. :)

Jeg opdaterer løbende herinde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55

d3crypt0:
Jeg har hyret Codus Software http://codussoft.com/.
Hvorfor lige Ukraine? Er de generelt billigst? Hvor ikke f.eks. Indien?
d3crypt0:
Jeg opdaterer løbende herinde.
Ja tak, det kunne da være spændende at høre om ... og se resultaterne af og hvad du giver for det.

Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 10:10

De har generelt samme timepris som Indien.
Indien er også en del længere væk, og jeg har derfor ikke mulighed for at tage derned, hvis behovet skulle opstå.

Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 07:40

Første par erfaringer.

Store kommunikative udfordringer. Jeg forklarer tingene typisk 2-3 gange, før de bliver forstået. Mange af mine krav skrevet, omformuleret og til sidst skåret i pap, bliver overset eller ignoreret. Ret frustrerende da jeg bruger ekstra lang tid på at korrigere.

Af en eller anden grund oplever jeg, at i mit forsøg på at forklare tingene i detaljer og til med eksempler, så ser jeg en tendens til, jeg oplever en modsat effekt i forståelse.

Virker som om de ikke selv tænker rationelt. Ting bliver placeret flagrende rundt omkring i designet, uden at de er selvkritiske.

Jeg har betalt dem 11k og er en smule nervøs, men bliver nødt til at holde hovedet koldt. :(

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:10

Jeg har efterhånden en del års erfaring med den slags arbejde. Uanset om vi taler Asien eller Østeuropa, så er sproget og kulturen anerledes end vores i et relativt omfang.

Derfor har jeg erfaret, at en opgave bør håndteres.

1) Opgaven forklares overordnet.
2) Udvikleren bedes forklare MIG, hvordan opgaven er forstået
3) Opgaven forklares konkret, teknisk
4) Udvikleren bedes trinvist gennemgå opgaven og løsningen heraf.

Samtidig er det min erfaring, at det er godt med forskellige pejlemærker. Altså del en relativt simpel opgave op i mindre portioner - det giver mere administration, men også langt bedre styring. Det kan være en fordel, at forklare modparten at det ikke skyldes end negativ antagelse omkring dem, men at konsensus er vitalt i forhold til et langsigtet samarbejde. Med tiden kan denne kontrol begrænses og mere frihed under ansvar kan gives.

Ift. udvikling, så er Fillipinerne kulturmæssigt lettere at arbejde med. Omvendt er jeg utrolig glad for mine udviklere fra Østen, men som kræver lidt mere kommunikation. 

Hvis du generelt ønsker at arbejde på denne måde, så kan jeg anbefale at kigge nærmere på Jon Jonas (primært arbejde med fillipinerne). Ellers har Tyron Schum skrevet en gratis ebog omkring outsourcing, hvor han interviewer bla. Tim Ferriss (4hour workweek), Jon Jonas m.fl. omkring outsourcing. Han har også et nyhedsbrev omkring emnet, hvor han giver mange konkrete værktøjer til styring af ansatte i sådan en opsætning, som du selv arbejder med.

Ift. betaling, så kan det ikke anbefales, at du betaler det hele på forhånd. - Lad betalingen falde løbende, når du kan se resultaterne (jf. min anbefaling om delmål). 

Fra Tayabas
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Fra  JFServices Skrevet kl. 08:18

For at undgå alle de misforståelser, så vælg et udenlandsk firma med dansk ledelse Wink

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:20

Hej 

Jeg bor halvdelen af tiden i kiev i ukraine. Jeg vil godt kunne hjælpe dig, men hvor stor er projektet til dette.

Jeg har selv fået lavet hjemmesider hernede og det koster omk. 20 % af prisen i Danmark. 

Er det din intention at bruge dem som underlevandør løbende eller er det kun til et projekt. 

Desuden skal projektet også have en vist størrelse før det kan betale sig at tage til ukraine. Fordelen ved ukraine er, at du kan få en flybillet tur-retur for omk. 1400 kr. 

MVH

Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 07:29

Tak, for alle de gode råd og for hjælpsomheden. Jeg fik taget en snak med firmaets CEO, og straks efter er det hele fået et gevaldigt skub i den rigtige retning. Det var meget positivt.

Jeg er blevet klar over den eneste måde at undgå unødvendige frustrationer på, er nok at vælge en virksomhed med dansk ledelse som flere herinde foreslår.

Jeg har ikke betalt dem alle penge, men blot halvdelen nu. Så tror de er fokuseret på at gøre mig tilfreds nu, hvilket er positivt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)