Jeg bøvler med at få peget mit domæne til en anden server.. Jeg fik afvide jeg skulle købe et webhotel og ikke behøvede at købe et domæne til det, da man bare kunne pege det over på serveren ip adresse, det virker dog ikke helt...
Nu får jeg så afvide af supporten at jeg skal købe et domæne, også virker det..
Men når man peger et domæne over til et andet domæne fungerer det så ikke lidt ligesom en redirect? Altså så det nye domæne kommer til at stå oppe i URL'en, for det må den ikke..
Hvad f... skal jeg gøre? Jeg kan ikke flytte domæne1 til en ny server, da jeg vil beholde deres mailsystem..
Hvis de kræver de har DNS så find en anden udbyder.
De fleste lytter på hosteader du bare kan lave en A record for domain i din dns og pege på det ip du har fået fra dem , feks meebox giver en midlertidig url så du skal bare rette dns till at pege på den ip for den host
feks
Oplysninger til dit kontrolpanel Brugernavn: itexpert
Jeg tror du skal prøve og forklare én gang til hvad du gerne vil opnå ... det du skriver ligenu er nemlig lidt noget vås, du har to domæner .. og hvad vil du opnå med dem?
det du skriver ligenu er nemlig lidt noget vås, du har to domæner ..
Det er da ikke vås det han skriver. Han skriver da ikke at han har 2 domæner. Jeg læser det som at hvis han køber et nyt domæne til det nye webhotel (som de anbefaler), så skal han pege det gamle domæne (redirect) over på det nye og det er han ikke interesseret i, eftersom at det nye domæne så kommer til at stå i adresse linien, hvilket han da har ret i.
@Thore: Du skal finde ud af, hvad hvilken host dit webhotel ligger på. Enten IP-adressen, eller endnu bedre DNS navnet (A-recorden) på hosten. Du skal så pege din A-record (f.eks. www.domæne.dk) på DNS navnet for hosten, f.eks. websrv10.webhotelfirma.dk. Hvis dit nye webhotel ellers kan finde ud af det, så bør det virke, som Flemming siger vha. at serveren lytter på hostheaderen. Det er information dit nye webhotel bør kunne finde ud af at levere til dig. Ellers find et andet webhotel...
Jeg har et domæne1 hos webhotel1. Jeg vil gerne hente indholdet til det domæne1 hos en webhotel2... Jeg har ikke 2 domæner endnu, men det skriver de jeg skal have.. Men jeg ønsker ikke at få et andet domænenavn vist i url'en end domæne1..
Hvis du ikke vil flytte domænet, kan du lave en simpel redirect på den gamle server. Jeg er dog ret sikker på at det vil betyde at du enten skal have et domæne mere, eller at besøgende vil se din nye IP i deres adresselinje. Det kan dog også være at din nye host forbyder besøgende at anvende din IP direkte, og at det er derfor de beder dig købe et nyt domæne.