Hej Amino'er |
For mig var det ikke økonomien, der var incitamentet - mere idéen om selv at kunne bestemme - som iværksætter har man jo direkte og absolut indflydelse på sit arbejdsliv - og det er det største plus i mine øjne.
Hej Amino'er |
For mig var det ikke økonomien, der var incitamentet - mere idéen om selv at kunne bestemme - som iværksætter har man jo direkte og absolut indflydelse på sit arbejdsliv - og det er det største plus i mine øjne.
|
Hej Jakob, Jeg har endnu ikke startet egen virksomhed, men er ved at skal have udviklet noget software så jeg kan starte. Men her er mine motiver for, at starte egen virksomhed og nødvendigvis ikke i den rækkefølge, hvor den første er den vigtigste: - Være sin egen chef - Skabe noget fra ingenting - Tjene flere penge end en normal lønmodtager - Bestemmer min egen tid - Kunne bo og arbejde i udlandet - Udfordre mig selv som leder - Være i et inspirerende miljø Det er blot nogen af de grunde som jeg har! |
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Super fedt at hører fra jer - det sætter et fedt perspektiv på opgaven!! |
Jeg tror ikke, at selve det at eje sin egen virksomhed er den primære drivkraft. Langt de fleste, tror jeg, er startet med en idé, som de ikke kunne slippe, og som de følte de var nødt til at forfølge - enten et specifikt produkt eller service, eller de har set en mulighed for at forbedre noget allerede eksisterende, eller de har haft et behov for et produkt, som de så har erfaret ikke eksisterede, hvilket så er blevet til idéen om at udvikle det selv. Næsten alle de iværksætter historier man læser rundt omkring har haft udspring i en af de ovennævnte scenarier. De er sjældent man hører en succesfuld direktør for eget firma udtale, at han bare gerne ville være sin egen chef. Fordelene ved at være sin egen chef, bestemme over egen tid etc. tror jeg først går op for iværksætterne, lang tid efter de er kommet igang med deres forretning. Altså med andre ord - det at blive til en virksomhed, er "et nødvendigt skridt" for at kunne realisere sin idé. Men der er nok også en hel del personer, der er startet ved at have kigget de succesfulde i kortene, og har forsøgt at gøre dem kunsten efter, og her er drivkraften så enten penge, eller det at være sin egen chef i modsætning til at være lønmodtager - men chancen for succes, når man starter på denne måde, tror jeg er begrænset. |
allanisaksen.dk - Online Digital Assistent
Det er da den amerikanske drøm om at ramme den store jackpot. Derudover hjælper det også klart at man er sin egen chef og styrer sin egen tid. Hvis man vil slå græs kl 13 på en mandag gør man det, men til gengæld arbejder men til kl 03 en søndag. Sådan er det - og det er super fedt! |
Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.
Du kan også få lidt den anden vej. Jeg er helt enig i alle svar om iværksætterdrift - herre for sig selv men vil så sige Den dårlige måde er, hvis man efter 9 eller 10 uden uddannelse føler man skal vælge mellem kassen i supermarkedet eller rengøringsjob - eller starte en webshop med iphone covers på basis af en opsparing på 1.000 kr - for det må da være sjovere og lettere. Det er et slid at slå igennem som iværksætter, og man skal ha noget at stå imod med økonmisk, og gerne noget basis viden og helst en ide som ikke er optaget af mange andre allerede. Man KAN skam tjene penge på covers og gadgets og spil og og og - men sådan slå igennem så man lever af det og har til en fuld god løn, det er HÅRDT men SJOVT Det skal bare ikke være ren erstatning for at lukke kæften på forældrene der spørger, hvad med efter 9. klasse ? |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej alle tak for input!! |
Det er faktisk sjovt at læse andres motivation for at starte :o) Min drivkraft har helt klart været at jeg mente at jeg kunne gøre det bedre, jeg gør det fordi det interesserer mig, fordi det betyder alt, jeg ELSKER det jeg laver, jeg ser det ikke som et arbejde, det er et liv jeg har valgt, hvor jeg kan gøre det jeg elsker. Hver gang jeg handler eller køber noget hvor jeg ikke får en "god oplevelse" så tænker jeg, hold da kæft, hvordan kan den virksomhed være så "stor" det der kan jeg gøre 1.000 gange bedre, det er min motivation, jeg kan gøre det bedre end de andre! Og så gør jeg det :o) |
astina.dk alt i styling unikt biludstyr
Hej! At være ansat er som at være en hund i en kort snor, men man bliver sluppet fri en gang imellem. At være selvstændig er som at være en hund i en lang snor, men bliver ikke sluppet fri. De bedste hilsner Hans Peter |