Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor starte egen virksomhed??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Vi sidder 3 drenge, og er i gang med at skrive en opgave. Opgaven går på, hvilke motiver iværksættere har haft, da de startet deres egen virksomhed.

Derfor tænkte vi, at Amino var det perfekte sted!!! Så hvis i har lyst, kunne vi godt tænke os at hører om, hvilke ideer i gik med da i startet egen virksomhed??Yderligere om i tænkte på, at i skulle tjene end masse penge da i startet op. Eller om det var det, med at eje sin egen virksomhed der spillet ind.

Håber på livlig debat!

Jakob        

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:29

For mig var  det ikke økonomien, der  var  incitamentet - mere idéen om selv at kunne  bestemme - som iværksætter har man jo direkte og absolut indflydelse på sit arbejdsliv - og det  er det største plus  i mine øjne.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:31

Hej Jakob,

Jeg har endnu ikke startet egen virksomhed, men er ved at skal have udviklet noget software så jeg kan starte. Men her er mine motiver for, at starte egen virksomhed og nødvendigvis ikke i den rækkefølge, hvor den første er den vigtigste:

- Være sin egen chef

- Skabe noget fra ingenting

- Tjene flere penge end en normal lønmodtager

- Bestemmer min egen tid

- Kunne bo og arbejde i udlandet

- Udfordre mig selv som leder

- Være i et inspirerende miljø

Det er blot nogen af de grunde som jeg har!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Næstved
Tilmeldt 5. Nov 12
Skrevet kl. 13:48

Super fedt at hører fra jer - det sætter et fedt perspektiv på opgaven!! 

Vi hører meget gerne fra flere!

Jakob   

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:57

Jakob Haslund:
Yderligere om i tænkte på, at i skulle tjene end masse penge da i startet op. Eller om det var det, med at eje sin egen virksomhed der spillet ind.

Jeg tror ikke, at selve det at eje sin egen virksomhed er den primære drivkraft. Langt de fleste, tror jeg, er startet med en idé, som de ikke kunne slippe, og som de følte de var nødt til at forfølge - enten et specifikt produkt eller service, eller de har set en mulighed for at forbedre noget allerede eksisterende, eller de har haft et behov for et produkt, som de så har erfaret ikke eksisterede, hvilket så er blevet til idéen om at udvikle det selv. 

Næsten alle de iværksætter historier man læser rundt omkring har haft udspring i en af de ovennævnte scenarier. De er sjældent man hører en succesfuld direktør for eget firma udtale, at han bare gerne ville være sin egen chef.

Fordelene ved at være sin egen chef, bestemme over egen tid etc. tror jeg først går op for iværksætterne, lang tid efter de er kommet igang med deres forretning. 

Altså med andre ord - det at blive til en virksomhed, er "et nødvendigt skridt" for at kunne realisere sin idé. 

Men der er nok også en hel del personer, der er startet ved at have kigget de succesfulde i kortene, og har forsøgt at gøre dem kunsten efter, og her er drivkraften så enten penge, eller det at være sin egen chef i modsætning til at være lønmodtager - men chancen for succes, når man starter på denne måde, tror jeg er begrænset. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 15:03

Det er da den amerikanske drøm om at ramme den store jackpot.

Derudover hjælper det også klart at man er sin egen chef og styrer sin egen tid.

Hvis man vil slå græs kl 13 på en mandag gør man det, men til gengæld arbejder men til kl 03 en søndag.

Sådan er det - og det er super fedt!

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47133
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39

Du kan også få lidt den anden vej. Jeg er helt enig i alle svar om iværksætterdrift - herre for sig selv men vil så sige

Den dårlige måde er, hvis man efter 9 eller 10 uden uddannelse føler man skal vælge mellem kassen i supermarkedet eller rengøringsjob - eller starte en webshop med iphone covers på basis af en opsparing på 1.000 kr - for det må da være sjovere og lettere.

Det er et slid at slå igennem som iværksætter, og man skal ha noget at stå imod med økonmisk, og gerne noget basis viden og helst en ide som ikke er optaget af mange andre allerede.

Man KAN skam tjene penge på covers og gadgets og spil og og og - men sådan slå igennem så man lever af det og har til en fuld god løn, det er HÅRDT men SJOVT

Det skal bare ikke være ren erstatning for at lukke kæften på forældrene der spørger, hvad med efter 9. klasse ? Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 5. Nov 12
Skrevet kl. 08:48

Hej alle tak for input!! 

Hvis der var noget i skulle gøre om fra den gang i startet, hvad skulle det så være??  og hvad ville i så have gjort i dag?

Jakob 

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 09:04

Det er faktisk sjovt at læse andres motivation for at starte :o)

Det med arbejdstid og løn har på ingen måde været en faktor for mig.

Min drivkraft har helt klart været at jeg mente at jeg kunne gøre det bedre, jeg gør det fordi det interesserer mig, fordi det betyder alt, jeg ELSKER det jeg laver, jeg ser det ikke som et arbejde, det er et liv jeg har valgt, hvor jeg kan gøre det jeg elsker.

Hver gang jeg handler eller køber noget hvor jeg ikke får en "god oplevelse" så tænker jeg, hold da kæft, hvordan kan den virksomhed være så "stor" det der kan jeg gøre 1.000 gange bedre, det er min motivation, jeg kan gøre det bedre end de andre! Og så gør jeg det :o)

At gøre det for penge og tid, det er mig en gåde, men jeg tror der er rigtigt meget forskel på type af virksomhed osv. måske engang om lang tid så kan jeg også prioritere tid og økonomi som faktor, men jeg gør det fordi jeg ELSKER DET :o) 

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:08

Hej!

At være ansat er som at være en hund i en kort snor, men man bliver sluppet fri en gang imellem.

At være selvstændig er som at være en hund i en lang snor, men bliver ikke sluppet fri.

De bedste hilsner

Hans Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)