Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At vælge AdWords fra

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Hvis I har har fravalgt at bruge AdWords, hvad er så årsagen til dette? Her tænker jeg på om det f.eks. er:

- For kompliceret at sætte op?

- For dyrt?

- Eller bare noget som I ikke mener I har gavn af?

Det kan også være fordi I har gode placeringer organisk og så ikke mener at AdWords tjener noget formål. Der kan være mange årsager og dem er jeg interesseret i at høre Smile

Grunden til jeg spørger er egentlig bare for at forstå de problemer folk kæmper med i forhold til annoncering og markedsføringsøgemaskiner.

Så fortæl hvorfor du fravælger AdWords.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 23:19

Det er sjældent jeg vil fravælge det 100%. Nogle situationer vil det dog være bedst med kun en "brand" kampagne. 

Ofte når folk fravælger Adwords, er det fordi de har haft dårlige oplevelser med det tidligere - og tror ikke på det længere. Ofte skyldes deres dårlige erfaring, dårligt opsatte Adwords kampagner. 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 10:12

Er du ved at skrive en afhandling om spørgsmålet eller er det i forhold til hvad du selv skal vælge af løsningsforslag hvad angår markedsføring?

Hvis du får en masse spændende viden ind om hvorfor, så tror jeg der er mange herinde der ville sætte pris på at du delte det, så vi får et bedre overblik over "hvorfor" Smile

Som Brandt også nævner, er der naturligvis de klassiske grunde til hvorfor AdWords vælges fra. Men det skader aldrig med yderligere information om emnet.

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:31

Hej med jer og tak for jeres svar!

Jamen hele baggrunden for hvorfor jeg spørger ligger i min nysgerrighed. AdWords er i mine øjne noget af det mest transparente annonceringssystem der findes. Som bruger kan man jo se hvad man får for pengene og det kan startes og stoppes lige så tosset man vil. Men der er jo rigtig mange som stadigvæk ikke bruger AdWords hvor det var oplagt.

Årsagen kan jo være at de ikke aner hvad AdWords er, men det mest interessante for mig er hvis nogle har prøvet AdWords og bagefter fravalgt annonceringssystemet. Hvorfor det? Fik de blot kliks til deres hjemmeside, men fik ikke flere ind i deres butik? Var det en sælger som lovede mere end han kunne holde? Osv.

Når jeg har samlet tilstrækkelig info så udgiver jeg et blogindlæg om årsagerne. Lige i øjeblikket er jeg i gang med et andet projekt som handler om hvorfor og hvordan virksomheder insourcer AdWords/SEO, hvad fordelene er samt ulemper ved inhouse drift.

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 08:48
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Philip - Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål, så godt som jeg nu er i stand til :)

Philip:
- For kompliceret at sætte op?

Inden du hopper ud i at lave din egen adwords kampagne, skal du lige have lidt basis viden som minimum. Har du ikke dette, kan det blive en dyr og dårlig oplevelse du får med Adwords - og det ville jo være ærgerligt, hvis det egentlig er fordi det er "forkert" opsat i forhold til potentialet. Jeg vil helt sikkert anbefale dig at læse en bog eller to om adwords. Hvis du har tænkt dig at bruge rigtig meget tid på det, så vil jeg anbefale dig at tage et kursus hvor du bliver sat ordentlig ind i opsætningen af 1. indstillings mulighederne for kampagnerne 2. Annonceoprettelse og muligheder herunder. 3. Hvordan de forskellige muligheder er inden for søgeord "brede søgeord, søgeordssætninger og ekakte søgeord" - det er vigtig med forståelse og valget af disse inden du laver 1000 af dem :) 4. målrettet landingssider, er også vigtig! hvis du sælger rød gummistøvler, skal folk lande på en oversigts-side med røde gummistøvler og ikke på forsiden, da folk har tendens til at forlade hjemmesiden, hvis de selv skal søge rundt efterfølgende.

Philip:
- For dyrt?

Adwords kan blive en meget dyr affære. Men hvis det er korrekt opsat, bør det i de fleste brancher at tjene sig selv hjem igen uden de store problemer. 

Philip:
- Eller bare noget som I ikke mener I har gavn af?

Der er brancher hvor adwords er et must, og så er der sikker brancher hvor det er ubrugeligt.

Men jeg er sikker på at det i 95% af tilfældene er godt at bruge, hvis du ejer en webshop eller er fagmand indenfor et specifikt område. Her mener jeg tømrer, murer, malere, snedkere, mekanikere, vinduespudser, havemand, advokat, revisor, programmør osv. 

Her kan en målrettet adwordskampagne næsten kun blive en god forretning :)

Philip:
Det kan også være fordi I har gode placeringer organisk og så ikke mener at AdWords tjener noget formål

Uanset hvor dygtig du er til SEO, er jeg af den overbevisning at det er "dumt" ikke også at bruge adwords, medmindre du INGEN konkurrenter har. Der er ca. 20-22 pladser på første side af Googles søgeresultat. Hvorfor så ikke prøve at dominere 2 af pladserne i blandt alle dine konkurrenter. og for det andet har du en meget større mulighed for at ramme bredere med adwords søgeord, end organiske søgeord.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:57

WEBoptimist.dk:
Der er ca. 20-22 pladser på første side af Googles søgeresultat. Hvorfor så ikke prøve at dominere 2 af pladserne i blandt alle dine konkurrenter

Hvis man så befinder sig på side 1 både med et organisk resultat og med en adwordkampagne. Skal der så bruges samme landingsside. Eller er det "smart" og bruge 2 forskellige sider ? Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 10:00

Ib: det kommer så sandelig an på hvad du vil sælge. Landingssiderne behøver ikke at være identiske.

Venligst

Brian Phillip

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:20

Brian Ph.:
Ib: det kommer så sandelig an på hvad du vil sælge. Landingssiderne behøver ikke at være identiske.

Tak for svar Brian.

Jeg mente f.eks. 1 landingsside til et SEO resultat og 1 landingsside til en adwords kampagne. Slevfølgelig på samme søgeord/sætning/frase.

Rammer man ikke bedre og bredere med 2 forskellige sider ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 18:55

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Rammer man ikke bedre og bredere med 2 forskellige sider ?

Nej. Sandsynligheden for at en potentiel køber vil vælge dit link både i de organiske og sponsorerede links er absolut minimal.

Den eneste fordel du får ud af at være repræsenteret begge steder, er den ekstra synlighed og dermed også flere besøg. Men at eksperimentere med forskellige landingssider tror jeg ikke vil give noget. Desuden vil det også være super svært at måle på.

Venligst

Brian Phillip

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:29

" Landingssiderne behøver ikke at være identiske." " Nej. Sandsynligheden for at en potentiel køber vil vælge dit link både i de organiske og sponsorerede links er absolut minimal.

"Den eneste fordel du får ud af at være repræsenteret begge steder, er den ekstra synlighed og dermed også flere besøg. Men at eksperimentere med forskellige landingssider tror jeg ikke vil give noget. Desuden vil det også være super svært at måle på." siger Brian Ph.

Hej Brian !

Det er muligt du har ret, men jeg forstår ikke dit svar Wink

Måling ? Det kan vel lade sig gøre på 2 forskellige landingssider (URLer) Wink

Jeg forudsætter hellere ikke at den samme besøgende både klikker på det organiske som på annoncedelen.

Men at en f.eks. trykker på det organiske og en anden på adwords delen. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)