Hej Philip - Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål, så godt som jeg nu er i stand til :)
- For kompliceret at sætte op?
Inden du hopper ud i at lave din egen adwords kampagne, skal du lige have lidt basis viden som minimum. Har du ikke dette, kan det blive en dyr og dårlig oplevelse du får med Adwords - og det ville jo være ærgerligt, hvis det egentlig er fordi det er "forkert" opsat i forhold til potentialet. Jeg vil helt sikkert anbefale dig at læse en bog eller to om adwords. Hvis du har tænkt dig at bruge rigtig meget tid på det, så vil jeg anbefale dig at tage et kursus hvor du bliver sat ordentlig ind i opsætningen af 1. indstillings mulighederne for kampagnerne 2. Annonceoprettelse og muligheder herunder. 3. Hvordan de forskellige muligheder er inden for søgeord "brede søgeord, søgeordssætninger og ekakte søgeord" - det er vigtig med forståelse og valget af disse inden du laver 1000 af dem :) 4. målrettet landingssider, er også vigtig! hvis du sælger rød gummistøvler, skal folk lande på en oversigts-side med røde gummistøvler og ikke på forsiden, da folk har tendens til at forlade hjemmesiden, hvis de selv skal søge rundt efterfølgende.
- For dyrt?
Adwords kan blive en meget dyr affære. Men hvis det er korrekt opsat, bør det i de fleste brancher at tjene sig selv hjem igen uden de store problemer.
- Eller bare noget som I ikke mener I har gavn af?
Der er brancher hvor adwords er et must, og så er der sikker brancher hvor det er ubrugeligt.
Men jeg er sikker på at det i 95% af tilfældene er godt at bruge, hvis du ejer en webshop eller er fagmand indenfor et specifikt område. Her mener jeg tømrer, murer, malere, snedkere, mekanikere, vinduespudser, havemand, advokat, revisor, programmør osv.
Her kan en målrettet adwordskampagne næsten kun blive en god forretning :)
Det kan også være fordi I har gode placeringer organisk og så ikke mener at AdWords tjener noget formål
Uanset hvor dygtig du er til SEO, er jeg af den overbevisning at det er "dumt" ikke også at bruge adwords, medmindre du INGEN konkurrenter har. Der er ca. 20-22 pladser på første side af Googles søgeresultat. Hvorfor så ikke prøve at dominere 2 af pladserne i blandt alle dine konkurrenter. og for det andet har du en meget større mulighed for at ramme bredere med adwords søgeord, end organiske søgeord.