Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassekladde Summasumarum

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis jeg i regnskabsprogrammet Summasummarum har trykket bogfør til en kassekladde, er der så ikke en måde at fortryde dette på igen, eller ændre dette. Hvis nu f.eks. jeg har bogført at en faktura er betalt, men jeg er kommet til at ligge pengene i kassen i stedet for i banken, kan dette ikke ændres når først der er trykker bogfør??

På forhånd tak for hjælpen :)

Hilsen Mathias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09

Hej Mathias,

Ifølge bogføringsloven skal alle transaktioner og ændringer kunne spores, derfor er det ikke muligt at ændre noget det først ER bogført. Nu er der desværre kun tilbage at modpostere til det bliver rigtigt.

Mvh

Christine

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. May 13
Skrevet kl. 09:14

Hej.

Tak for svaret. Skal der så i mine bilag laves en seddel hvor der står jeg f.eks. overfører 1000 kr. fra kassen til banken pga. en bogføringsfejl?

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 10:30

Hvis du har lavet en sikkerhedskopi lige inden bogføring, kan du indlæse den . Men ellers er det korrekt , som skal man bogføre sig ud af det, for at bevare historikken.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32

Mathias Pedersen:
Hvis jeg i regnskabsprogrammet Summasummarum har trykket bogfør til en kassekladde, er der så ikke en måde at fortryde dette på igen, eller ændre dette. Hvis nu f.eks. jeg har bogført at en faktura er betalt, men jeg er kommet til at ligge pengene i kassen i stedet for i banken, kan dette ikke ændres når først der er trykker bogfør??

Nej det ville være ulovligt i alle programmer sådan at kunne ændre tilbage - det må man ikke kunne

Du kan enten indlæse en sikkerhedskopi fra inden du lavede fejlen og starte derfra igen, eller bare bogføre dig ud af det

Du har som jeg forstår det bogført debet i kassen så pengene ser ud som om de står der i stedet for i banken.

LØSNING: Du laver bare et nyt bilag - enten helt nyt nummer eller du kan manuelt give det helt samme nummer som den oprindelige - skriver i hånden, rettet bogføring fra kasse til bank og så kredit kasse (nok 58200) med beløbet og nu længst til højre vælger du bank som så bliver debit automatisk, og så går kassen ned med beløbet og banken op med beløbet.

Der er intet problem i at rette en bogføring, den ses jo tydeligt og alle spor er klare og alt stemmer - so no worry

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. May 13
Skrevet kl. 15:39

Mange tak for det svaret.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)