Hvorfor står der Jomsocial.com is not connected i mit kontrolpanel ? CMS Joomla. |
Hej
Kan du beskrive nærmere hvor du ser det?
Hej Kan du beskrive nærmere hvor du ser det? |
Det står øverst på siden med rød skrift, jeg har aldrig set det før. |
Var lige inde og se på de sider jeg har det på, der er ikke den tekst. Jeg ved desværre ikke hvad det skyldes, har du kigget på http://www.jomsocial.com |
Ja og der står ikke noget under deres support og mit abb. er udløbet, så det er slut med supporten desværre. |
Jomsocial-komponentet laver et "opkald" til Jomsocial-serveren for at kontrollere versionen og melde tilbage til administratoren vedr. opgraderinger. Jomsocial-komponentet benytter sig af en serverfunktion, der hedder "fsockopen", der bl.a. giver mulighed for at hente data fra en anden hjemmeside. Denne funktion afhænger af Apache-serveren på webhotellet, og hvis der på en eller anden måde opstår en fejl ved "opkaldet", så vil funktionen via Jomsocial-komponentet vises fejlbeskeden "Jomsocial.com is not connected. Jeg oplevede selv problemet for noget tid siden, hvor løsningen var, at få genstartet Apache-serveren på webhotellet, hvor cachen på Apache-serveren blev tømt. Spørg dit webhotel om de kan hjælpe. Der hvor jeg har webhotel, var de meget behjælpelige med at få løst problemet. Ovenstående fungerede for mit problem. Det er muligt at det også vil fungere for dig. |