Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg er nystartet e-købmand, og jeg skal bruge et regnskabs program. Jeg ved der er mulighed for at købe f.eks C4 til forholdsvis billige penge, men hvis der nu findes en gratis udgave af noget ligende - så er det jo fine penge at sparer :)

På forhånd tak.

Mvh.
Anders Yde

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:48

SummaSummarum kan anbefales. Ellers kan du tage et kig på diverse andre emner her på amino, det er jævnligt oppe at vende.

Men skal det være noget "C5-lignende", så bliver du nok skuffet. Efter min mening er der ikke noget alternativ - hvis man har brug for alle funktionerne vel at mærke, for det har de færreste.

Jeg vil foreslå at du tager din revisor med på råd. Måske har han/hun et godt forslag og erfaringen siger, at der kan være en del penge at spare (på revisorkontoen) ved at bruge et program revisoren kender til. 

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 14:45

Hej

Tak fro det. Tror du har helt ret i det en fordel at bruge et program som min revisor også kender.

Mvh.
Anders

Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 13:26

Hej

Jeg har samme problematik. Jeg ville helst bruge SummaSummarum, da det

er billigt og brugervenligt - og jeg bruger det i forvejen i et andet firma.

Dog anbefaler min revisor at jeg køber noget C5-lignende noget, da dette kan

integreres med min netbutik og bogføre fakturaerne og aftstemme online-

betalinger automatisk.

Dbh.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:59

Hvis du har så mange transaktioner at det berettiger merudgiften så er det da en god ide. Men det er ikke nok at din revisor anbefaler det. Revisorer er (generelt set og efter mine erfaringer) noget af det mest konservative der findes.

Min mekaniker synes også jeg skal købe en Mercedes, men derfor behøver jeg jo ikke at være enig, vel? Han skal jo ikke betale for den, han anbefaler bare ud fra hvad er der set fra hans side er bedst muligt. Jeg vil hellere have en nyere Sportsvan, det passer bedre med mit temperament... Cool

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:00
Enig - Summa Summarum er nemt enkelt og overskueligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:00

De fleste revisorer har alligevel et særligt regnskabsprogram, hvor de kan importere alle data fra dit eget bogføringsprogram. Så et af kravene, man kan stille til de programmer, vi bogfører i til dagligt er, at de skal kunne eksportere alle data. Det kan Summa, og det er der også mange andre, der kan.

Men det er rigtigt, at hver revisor har sin yndlingskontoplan, sit yndlingsprogram og sine egne måder at gøre tingene på. Nogle er så mere omstillingsparate end andre i den - alt andet lige - lidt konservative branche.

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 13:02

Jeg siger mange tak for de gode svar ;-)

Med venlig hilsen

Anders Yde
Ifume.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)