Hej Aminoer.. Da jeg sad og arbejdede lidt på facebook kom jeg i tanke om hvor få opslag jeg egentlig promoverer mod ekstra betaling.. Jeg har gjort det de sidste par gange og det har givet sådan nogenlunde resultater - promoveringen kan være alt fra 30,- til høje beløber.. Bruger i selv promoveringen? Har i fået noget ud af det? Eller spytter i hellere pengene i Adwords eller andet?
|
Hej Richard
Promovering af Facebook opslag byder på nogle fantastiske muligheder for billig eksponering, men man bør bruge Facebooks annonceværktøj til dette frem for at bruge "Boost opslag" knappen. Grunden til dette er, at du med knappen booster dit opslag til at nå ud til så mange mennesker så muligt ud for det givne budget, men dermed når du også ud til personer, som ikke befinder sig inden for din målgruppe - og det er faktisk spild af penge. Om ikke andet kunne pengene i hvert fald være brugt bedre.
Prøv i stedet at bruge Facebooks annonceværktøj til at oprette nogle opslagsannoncer målrettet folk, som taler om "#fitness" og som liker "Fitness World" og "Fitness DK" (hvis det er fitness-folk, du ønsker at målrette dig mod). På den måde kan du få dine opslag ud til personer og venner af fans, som er i din præcise målgruppe. Der findes mange muligheder, når det kommer til Facebook annoncering. Læs om dem i denne artikel: Facebook annoncer