Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netsvindel og virksomhedskonto.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Ville lige høre om der var nogen der havde erfaring med dette.

Modtog for nyligt en henvendelse fra et forsikringsselskab der spurgte om jeg var sikret mod netsvindel på min virksomhedskonto, da banken åbenbart ikke erstatter et tab på virksomhedskontoen.

Kan dette virkelig være rigtig, at bankerne ikke dækker nogen form for tab her?

Er der nogen der ved hvor nemt det egentlig er for en svindler at lænse ens konto. nu har jeg jo også nøglekort tilknyttet kontoen, men det er måske nemt nok alligevel at fjerne pengene?

Hvad hvis der står minus på komtoen i forvejen. Ville en tyv så også kunne gå ind og overtrække ud over ens kassekredit, hvor man så alligevel skulle dække tabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50

Morten B:
Kan dette virkelig være rigtig, at bankerne ikke dækker nogen form for tab her
hvis der er tale om netbanksindbrud så dækker banken ikke erhvervskonti - du kan tegne forsikring hos banken eller f.eks. direkte hos http://website.willis.dk/ som er en af de større i den type forsikring. Reglen er universel og gælder alle banker. Du tegner forsikring i forhold til den sum du normalt har stående, du kan vælge ½ mio osv

Morten B:
Er der nogen der ved hvor nemt det egentlig er for en svindler at lænse ens konto. nu har jeg jo også nøglekort tilknyttet kontoen, men det er måske nemt nok alligevel at fjerne pengene?

nej det er ikke ret mange netbanksindbrud der sker, men ja - det kan da bestemt ske

Morten B:
Hvad hvis der står minus på komtoen i forvejen. Ville en tyv så også kunne gå ind og overtrække ud over ens kassekredit, hvor man så alligevel skulle dække tabet?

ja det vil du formentlig skulle når banken og det offentlige ikke dækker netbanksindbrud. Det må jo så ikke være bankens fejl, og jeg kender faktisk ikke aktuelle sager - men om nogen får fat i dit nøglekort eller kode - så vil du givet kunne skulle erstatte også tab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:58

Tak for svaret.

Morten B:

ja det vil du formentlig skulle når banken og det offentlige ikke dækker netbanksindbrud. Det må jo så ikke være bankens fejl, og jeg kender faktisk ikke aktuelle sager - men om nogen får fat i dit nøglekort eller kode - så vil du givet kunne skulle erstatte også tab

Jeg tænker bare at det er jo svært at vide hvor meget man skal forsikre sig for. hvis man har en halv million på kontoen, og en svindler så alligevel kan hæve 10 millioner. jeg troede bare at banken måske dækkede tab udover det faktiske indestående...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38

Morten B:
Jeg tænker bare at det er jo svært at vide hvor meget man skal forsikre sig for. hvis man har en halv million på kontoen, og en svindler så alligevel kan hæve 10 millioner. jeg troede bare at banken måske dækkede tab udover det faktiske indestående..

Det kan jeg sagtens forstå - du må tale med din bank om det, men jeg tror ikke det er så let at lempe noget ud hvis den går i 0 - men sådanne indbrud i netbank med hackere er ikke noget jeg har spor forstand på. Jeg har et par konti forsikret med det ca snit beløb der står - man staffes ikke for underforsikring, og der kan være perode vi ligger lidt over og så generelt bare under - men hør din bank og lad høre hvad den siger om den slags og hør evt willis.dk som tegner masser af den slags

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)