Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livet som selvstændig ikke altid en fest - lukning af virksomhed

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Primus22

Jeg stod lidt i samme situation som dig, men fik det løst.

Kort fortalt flyttede jeg til Indonesien, men i stedet for at udnytte jeg var et lækkert sted, sad jeg og arbejdede hver dag hele tiden. I weekenden arbejdede jeg eller slappede af, men gjorde ikke det store for at møde andre mennesker udover min kone.

Jeg blev indelukket, trist og energien forsvandt mere og mere.

Lidt tilfældigt kom jeg til at tale med min nabo, som kommer fra Norge, og vi aftalte vi skulle prøve at spille tennis, for at få noget motion. Det var virkelig fedt at komme ud, og vi fandt nogle flere udlændinge, og er nu 5-6 stykker der mødes på kryds og tværs og spiller tennis sammen 2-3 gange om ugen.

Vi er også begyndt ofte at ses i weekenden til noget barbecue på strande rundt omkring i nærheden, og weekenderne, og tennisspillet har lige pludselig gjort humøret godt igen.

Jeg sover bedre om natten, nok bl.a. fordi jeg gik fra ingen motion til 5-6 timer ugentligt, og jeg glæder mig hver gang til at se de andre og spille tennis, svømme, grille eller hvad vi nu finder på.

Måske du kunne prøve noget lignende, inden du tager den helt store beslutning. Altså finde nogle interesserer uden for arbejdet, som intet har med dit arbejde at gøre, men bare noget som du synes er sjovt og hvor du møder andre mennesker. Det hjalp mig helt utroligt meget, og jeg håber virkelig du kan bruge rådet og komme på rette spor igen.

Fra Virum
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:54

Hej Jens

Der er kommet rigtig mange gode idéer og der er lidt at tygge på. Du kan lige hvad du vil, det praktiske skal du nok finde en vej igennem.

Nu når din indtjening er fornuftig, så vil jeg anbefale dig at spendere lidt på en god coach. Han eller Hun vil helt sikkert kunne hjælpe dig med selv at finde svaret på hvad du skal med dit liv!

Det vigtigste må være at spørge dig selv, "hvad gør mig glad ? hvad brænder jeg for?"

Just my 2 cent

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:18

Hej Jens,

Hvor befinder du dig henne af ? :)

/ Kasper

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens.

Det er så vigtigt at man laver det man har lyst og hvis du har lyst til at starte studie, så synes jeg du skal gøre det!

Jeg læser selv cand. merc jur og har været i studiegruppe med flere på både 35 og 40 år og det er bare fedt at komme i snak med nogle der har været ude i erhvervslivet, frem for dem der har siddet på skolebænken altid.

Hvis det er muligt økonomisk og du er klar til at opgive livet som selvstændig, så synes jeg ikke du skal tænke 2 gange over det :)

God vind!

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:48

Primus22:
Jeg mangler fuldstændig energien til at komme videre - og frem for alt kollegaer, i stedet for at sidde for sig selv dag ud og dag ind.

Det gav mig et boost at gå ind i netværk med andre selvstændige, som kunne gå ind og agere kollegaer og sparringspartnere der, hvor vi selv var gået død på en udvej eller løsning.

Vi har så også en brancheforening vi kan trække på, så man kan tale med ligesindede i andre dele af landet.

Men studie i stedet eller samtidig med lyder da som en fantastisk ide. Du kan jo også byde ind med en masse med de erfaringer du har.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)