Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beskattes udbetaling af overskuddet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Herunder et eksempel på noget omsætning:

Jeg sælger 30000 produkter a 50 kroner.

Jeg køber noget for 340000 kroner inklusiv moms for indtægten.

Jeg udbetaler resten til mig selv i løn 1160000 kroner.

Hvad skal jeg betale i skat?

Det er en enkeltmandsvirksomhed jeg driver uden ansatte.

Kan det eventuelt betale sig at lave det til et APS undervejs i forløbet, når kapitalen er der?

Håber I kan komme med et præcist svar.

Venlig hilsen Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Et præcist svar kræver et præcist spørgsmål.... Eksempelvis hvad køber du? Køber du varer påvirker det balancen og køber du eksempelvis annoncering påvirker det driften.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan læse her om HVORDAN BESKATTES MAN AF PERSONLIG VIRKSOMHED det vil faktisk gi dig et præcist svar. men det kan da godt være du behøver tage mere kursus i regnskab, skat og moms. Regnskabsskolen ved anette sand tilbyder rabat til amino folk netop nu - google dem

Du skal i det hele taget kun tænke indtægter og udgifter uden moms når du vil regne skat - men det er nok et af de punkter du behøver sætte dig ind i og som jeg ikke tror du kan få fuldt og helt herinde desværre 

Det gør ikke skatte forskel ud fra hvad du selv får i hånden om du omdanner til ApS som udgangspunkt, det er mange andre ting der har betydning i overvejelsen ApS eller personlig virksomhed, herunder specielt mulighed for at trække underskud fra i anden personlig virksomhed i den personlige virksomhed og beskyttelse mod en del kreditorer i et aps . Læs her om VIRKSOMHEDSFORMER 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:07

Hej

Du sælger for ialt 1.500.000 kr.

Jeg forudsætter det er inkl. moms. Det beløb der ryger i din resultatopgørelse er derfor 1.200.000 kr.

Du køber for 340.000 kr. svarende til 272.000 kr. ex moms

Overskuddet uden andre øvrige resultaposter er derfor 1.200.000 - 272.000 = 928.000 kr. som du skal beskattes af da det er personligt drevet virksomhed. Der er forskellige beskatningsordninger du kan vælge, Virksomhedsordning og alm. personbeskatning er nok de 2 mest åbenlyse her, så et præcist beløb du skal betale i skat kan jeg ikke komme med. Det kommer i øvrigt også an på hvilken kommune du er i, og helt ned til om du f.eks. betaler kirkeskat ;)

Udover beskatningen af ovennævnte, skal du afregne moms vedr. de 1.500.000 kr, det svarer til 300.000 kr. i salgsmoms

Sammen med købsmomsen af de 340.000 kr skal du afregne 300.000 - 68.000 = 232.000 i moms til Skat.

/Thomas

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:08

Hej Henrik

Jeg køber præmier, som så igen gives væk.

vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:11

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas.

Tak for din fine gennemgang og regnestykke.

Jeg lidt i tvivl om jeg "sælger" for 1500000 kroner inklusiv moms, da alt hvad der kommer ind er henvisnings rabat.

Dvs. jeg henviser folk til et produkt, som de køber via en anden hjemmeside (bare rolig ingen snydeprodukter!),
derefter får jeg 50 kroner pr. solgt produkt fra den anden virksomhed, som tak for hjælpen.

Er der så moms på eller er der ikke?

Da jeg køber 5 præmier, som jeg så bagefter giver til 5 af mine kunder, så ved jeg heller ikke hvordan jeg skal betale moms/skat osv. af det?

vh Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50

Det er for kompliceret eller uklart- Du skal fakturere den du skal ha penge for, med moms - og kan trække moms fra for dig selv

Er det ikke enten 400 kr værd at høre skat.dk om bindende svar eller måske 1000 kr på at høre en revisor konkret ud fra det du taler om?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:28

Cookie:
Er det ikke enten 400 kr værd at høre skat.dk om bindende svar eller måske 1000 kr på at høre en revisor konkret ud fra det du taler om?

Jo måske det var en idé. tak.

vh Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27

For mig lyder det som at du modtager henvisningsprovision. Der er moms på dette.

Dine præmier vil jeg kalde en salgsfremmende omkostning. Der er også fradrag for den moms.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)