Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsmarkedspension uden overenskomst

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Andam Service Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to ansatte og vil egentlig gerne tilbyde dem en pensionsordning, men det virker til at være bare lidt mere end almindeligt besværligt uden en overenskomst.

Jeg kontakte Pension Danmark og svaret var: Nej tak uden overenskomst hvilket jeg sådan set synes er noget svineri.  Jeg ringede også til AP Pension, men der skal jeg have min. 10 ansatte og en overførsel per ansat på min 3000kr/mdr.

Så hvordan får jeg arbejdsmarkedspension til mine ansatte når jeg ikke har og ikke vil have uden overenskomst med f.eks 3F.

 

Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Fra  KA Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

De fleste pensionsselskaber kræver en minimumsbetaling for at man kan indtræde i deres ordning. I andre tilfælde skal du være opmærksom på at der kræves en masse helbredsoplysninger for at du kan indtræde i de forsikringer der følger med.

Måske du kan prøve at kontakte det sted hvor du har dine forsikringer, de kan måske også tilbyde pension til en fordelagtig pris og til nogle gode vilkår.

Jeg er medlemskonsulent i Arbejdsgiverforeningen KA. Vi har et medlemskab hvor man ikke tegner overenskomst. Her kan man koble sig på en gruppeaftale med Danica Pension, man skal som minimum betale 5% for at indtræde i denne ordning, men den kunne godt være attraktiv for dig. Kontakt mig gerne for mere info.

Håber du finder en løsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det lyder fjumset at det skal være så svært - men det må jo ha at gøre med at de skal sætte regler om helt for hver ny. Jeg synes der burde være nogen der tilbød produktet

En løsning er - at du foreslår dem at oprette en ratepension i deres bank.  De får så et ratepensionskontonummer, og du kan nu indbetale op til 50.000 kr per år uden skat (dog am bidrag) for dine medabejdere på den konto. Det kan du ex tilmelde i Danløn og andre systemer så skat og alt automatisk bliver korrekt - spørg evt danløn hjælp - de er hurtige med at svare hvis du benytter dem.

For den ansatte betyder det så, at de enten kan bede banken en gang om året sætte tingene over i en af bankens pensionsafdelinger - eller - de kan selv vælge at sætte pengene i obligationer og/eller aktier, som så ligger i et depot tilknyttet deres ratepensionskonto. Det betyder, at de slet ikke betaler nogen form for administration for at have deres pension. I et selskab som dem du checker, koster det nemt en god del af indbetalingen hvert år upfront + ofte en årlig omkostning, så når nu det er uden overenskomst - så ville jeg bruge en helt almindelig ratepensionskonto

HER eksempel på en sådan og beskrivelse af oprettelse også via arbejdsgiver

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)