Forsøger at beskrive nærmere: For hver gang min løkke kører, tager den et tal fra hvert afsnit, det kan f.eks være: 1 fra afsnit 1, 4 fra afsnit 2 osv. - Løkken ender så med at give en talkombination som f.eks: 1-5-9-11-14-16-21-22-27-29, herefter fjernes denne kombination fra systemet og kan ikke rammes igen. Løkken kører så endnu en gang og giver f.eks: 2-5-9-11-14-16-21-22-27-29, som så også fjernes fra systemet. De 10 afsnit som på billedet ovenfor, kunne i princippet også være bogstaver, sådan at afsnit #1 var A-B-C, osv. Så det svar jeg leder efter, er hvor mange unikke kombinationer kan en løkke som består af 10 afsnit, med 3 tilfældige (Men prædefinerede) værdier, give mig? Vi kan også sige det er en tipskupon, hvor der kun er 10 kampe på, hvor der er 1 X 2 som mulighed for hver kamp. Hvor mange kombinationer skal man spille på denne kupon for at være sikker på at få 10 rigtige? Det er vist de bedste forklaringer og eksempler jeg kan komme på. |
Der fjernes ikke tal fra afsnittene, men fra resultaterne. Altså, hver gang en kombination rammes, kan den ikke rammes igen.