Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Matematisk hjælp søges!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og forsøger at beregne noget sandsynlighed og tilfældighed i et system jeg er ved at programmere, men min matematik er ret rusten må jeg erkende.

Nogen som kan hjælpe mig med følgende:

Hjælp til computer? Din IT mand er svaret

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

nvm

Fra København N
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 39
Fra  FindGaven.Nu Skrevet kl. 21:55

Jeg er ikke helt sikker på præcis hvad du spørger om. Den kan tidligst have ramt alle kombinationer efter: 3^10 gange.

Sandsynligheden for at det vil ske er dog ret lille. Modsat er sandsynligheden for at ramme den samme kombination to gange meget tidligere stor jvf. http://en.wikipedia.org/wiki/Birthday_problem

Svært ved at finde de gode gaveidéer? Check FindGaven.Nu

Tilmeldt 14. May 13
Skrevet kl. 22:03

@Michael Lindahl - Hmm det er lidt svært at forklare, da det er ret abstrakt. Jeg leder ikke efter sandsynligheden for hvornår samme tal kombination evt. rammes, med efter hvor mange gange løkken kan køre, uden at ramme samme kombination.

Det kan også tænkes sådan her, at hver gang en kombination rammes, fjernes den fra "spillet". Eller ret beset, hvor mange unikke kombinationer kan løkken danne?

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 22:13

3^10 gange ;)

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra København N
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 39
Fra  FindGaven.Nu Skrevet kl. 22:13

Jesper:
hvor mange unikke kombinationer kan løkken danne?

oki..

Så er svaret 3^10. Hver gang du tilføjer et nyt afsnit med 3 tal bliver der 3 gange så mange måder du kan sammensætte tallene på. 

Svært ved at finde de gode gaveidéer? Check FindGaven.Nu

Tilmeldt 14. May 13
Skrevet kl. 22:21

Tak for hjælpen, det lyder dælme af meget, men ikke desto mindre, gør det systemet som jeg programmere på, endnu mere genialt Smile

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 22:29

Ud fra det som du har oplyst er chancen for at ramme et bestemt tal 1 ud af 30. Hvert afsnit er 1 ud 10. Hvis hvert tal bliver fjernet hvis det bliver valgt stiger sandsynligheden for at ramme de andre tal 1 ud af de resterende tal. Antallet af gange løkken kan kører er 30 hvis du fjerner et tal vær gang. Hvis der ikke fjernes et tal kan det i teorien fortsætte i al evighed. Sandsynligheden er dog så lav at det ville tage en livstid for den at bare opnå det der ligner. Hvis dette ikke besvarer dit spørgsmål, er det nok nødvendigt at omformulere dit spørgsmål.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 22:35

Igen hvis der tages et tal for hvert afsnit ville det være en løkke på 3 opløftet i 10 fjernet der et tal for hver gang løkken afsluttes er du nede på 30 igen.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 22:39

En ting du skal være opmærksom på er at hvis du ikke fjerner tal fra din udligning vil du ramme de samme talkombinationer flere gange og derved kan din løkke køre uendeligt i yderste konsikvens.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)