Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Delvist fradrag for kameraudstyr

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed (personskatteordning, momsregistreret). Jeg pønser lidt på at begynde at tage billeder, blandt andet af sportsbegivenheder, og se om ikke man kan tjene lidt ekstra ved siden af mit arbejde. Jeg har da også allerede første kunde linet op.

Tanken var at bruge mit private kameraudstyr erhversmæssigt - så vidt jeg er orienteret, er det vel kun den anden vej der er problematisk?

Derudover vil jeg gerne investere i et nyt objektiv, der primært egner sig til sport. Jeg kan selvfølgelig købe det 100% i min virksomhed, og det er helt klart der jeg også vil komme til at bruge det mest. Problemet med dette er, at jeg engang imellem godt vil kunne bruge det privat også, til at eksperimentere med og lave kreativ fotografi, og så er det jo no-go at købe det erhvervsmæssigt.

Jeg har søgt lidt på information om dette, og jeg har læst nogle steder at det er muligt at købe det delvist privat og delvist erhvervsmæssigt.

Gælder dette også enkeltmandsvirksomheder, og hvordan gør man i så fald rent praktisk, hvis man f.eks. vil kunne bruge det 25% privat? Jeg kan ikke helt finde noget konkret ved at søge om dette, da jeg ikke er klar over hvad "fænomenet" kaldes, og om det overhovedet er muligt i denne sammenhæng.

På forhånd tak

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal behandles ligesom en blandet bil som du kan søge på.

men ellers du debeter feks 10.000 som er kamaraes pris i driften krediter bank kasse

krediter 2.500 i driften (25%) som privat andel debiter privatforbrug i egenkapitalen

så er der 25% af momsen som du ikke har fradrag for

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)