Hej Allesammen Jeg har længe gået med tanken om at gennemføre et Ironman og til august-september næste år vil jeg gøre det. Jeg regner ca. med at skulle bruge 15-20.000 kr. til udstyr samt entry fee og forskellige andre omkostninger der er vil være forbundet med løbet. Jeg ville derfor høre om der nogen som kender et sted hvor man kan søge om sponsorart til at få dækket de udgifter. Jeg tænker at virksomhederne kan få reklame plads på mit tøj, der er rigtig mange som ser dette løb sidste år var der over en halv millon på gader i kbh og langs ruten. Er der nogen som har fif omkring søgning af sponsorart og ville det være nemmere at kontakte fx en cykel forhandler og få bytte et sponsorart til e cykel ?? Jeg håber der er nogen som vil hjælp Mvh Frederik |
Hej Frederik,
Jeg har dyrket en masse triathlon og gennemført både halve og hele Ironman (eller Challenge som vi kalder det herhjemme).
Mange af triatleterne har forsøgt at finde sponsorer etc, da det jo er en meget dyr sport, men det er stort set ikke lykkedes for en eneste af dem.
Iøvrigt, så synes jeg det er noget underligt noget at skulle bede andre om penge til ens eget projekt. Kan du ikke tjene de ekstra 2.000 om måneden efter skat, som det vil komme til at koste dig?
Udstyret er blevet meget mere tilgængeligt og billigere end da jeg gennemførte i 2011 - og nu er markedet oversvømmet med brugte cykler og våddragter, som er dine dyreste udstyrsposter.
Nyd din sport - det er et verdensklasse sammenhold og oplevelser, man har i triatlonsporten.