Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailadresser fra Excel til postsystem? (celler skal flettes og indholdet adskilles med ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en liste med mail-adresser i Excel. Jeg vil gerne have flettet felterne og adskilt dem med ;, så de kan bruges som distributionsliste. Jeg ved, det kan lade sig gøre, men kan ikke huske hvordan. Nogen der kan hjælpe mig? Så er jeg fri for at indsætte alle de semikolon'er manuelt.

MVH & tak for hjælpen

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:45

Hej Kirsten.

Prøv at gemme dit excelark i komma separerede værdier (CSV) og anvende semikolon som separator. Derefter kan du åbne filen i en teksteditor (notepad).

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:04

Tak - men jeg gør vist noget galt. Jeg får ikke muligheden for at vælge en separator, når jeg laver en 'gem som'. Så når jeg åbner det i notepad er der bare en lang liste, med en mailadresse på hver linie (mailadresserne stod i rækker, ikke kolonnner). Så jeg mangler stadig nogle semikoloner:)

MVH
Kirsten

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:10

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:30

Tak for hjælpen - det lykkedes. Jeg åbnede filen i notepad, og lavede en erstat (.com med .com; og .dk med .dk;) - så nu er det som det skal være.

MVH
Kirsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)