Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparringspartner inden for eLearning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

iKnowOffice er en mindre virksomhed som tilbyder eLearning i Microsoft Office til uddannelsesinstitutioner, virksomheder og private.

Hen over sommeren har vi planer om, at opdatere vores kurser, men vi mangler inspiration og råd fra andre dygtige mennesker. Vi søger også sparringspartnere som har kendskab til eLearning. 

Et eksempel på en lektion kan ses igennem følgende link; OBS i slutning af videoen er der en interaktiv test.

http://dl.dropboxusercontent.com/u/100868960/Eksempel%20lektion/Fanen_formater.htm

Men vi søger forandring og håber på lidt indspark fra aminoer omkring hvor vi kan forbedrer produktet.
Skal underviseren kunne ses? Skal vi optage det sådan, at man ser underviseren forklare de forskellige funktioner igennem en storskærm? Skal vi fortsætte med den nuværende form for eLearning og have en anden speaker?

Eller har du nogen andre ideer?

Mange tak.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, vil jeg uden at lyde arrogant eller på nogen måde nedladende, sige, at det minder om alt andet, jeg kan finde på youtube i fremlægningsmåden.

Ny indgangsvinkel kunne være at lave en side-by-side skærm, hvor underviser vises på den ene side, helst venstre side og skærm vises på højre side.

Næste punkt ville så være, at det hele kunne vises i full HD og i fullscreen.

Bare en lille tanke :)

God vind!

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 03:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bitshop,
Mange tak for din svar, jeg giver dig ret i at selve læringen ikke differenterer sig meget fra andre læringsmoduler, men den undtagelse af, at vi har interaktive test i vores videoer, der gør, at du skal igennem dem for at bestå en lektion - linket ovenfor er bare et eksempel.

Vi tilbyder en lang række værktøj som man ikke finder mange andre steder, heriblandt garanteret læring (ifølge flere undersøgelser er vi med til at sikre, at kursisterne husker helt op til 90% af stoffet), kvalitets undervisning, certificering etc.

Mange tak for indsparket, det er også noget a la det vi har tænkt meget på.
Men spørgsmålet er om det er den bedste ide, når der undervises i et IT-program? Fortrækker man som kursist så ikke bare en skærm hvori man kun kan se IT-programmet?


Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nazerhm

Jeg arbejder selv med e-læring hvor jeg både har lavet (kodet) Coreprofile (som uddanner ledere, salgsmedarbejde mm.) samt at jeg i dag arbejder i teoriundervisning.dk som mange unge mennesker i hvert fald kender så det er med den bagrund jeg giver disse kritikpunkter som jeg ville arbejde med.

1) Oplæsning. Jeres oplæser har en meget ensformig stemme. Nu er jeres lektion ikke så lang så det går lige men i risikere at folk falder i søvn. Til tider var jeg næsten i tvivl om det var en robortoplæser fordi der var så lidt trykforskel når der blev læst op. Hvis i har 5 min matriale opdager folk det ikke men overvej hvis du skal sidde i timer så begynder det at blive irreternde.

2) I skal have mere sturktur i lektionen. Jeg får den følese (berretiget eller uberretiget) at lektionen består mest af en person der klikker lidt tilfældigt gennem office og siger hvad han tilfældigvis gør. Det skaber ikke ret meget værdi for mig som bruger. I bliver nød til at udståle at i ved hvad i laver. Start evt. lektionen med at præsentere hvad i skal lave.

3) Jeg prøvede at lave jeres test og det er en rigtig god ide med en test i slutningen for at sikre folk har lært noget. Jeres test er bare rigtig irretende når man glemmer hvordan man lige var mang gjorde. Jeg bruger ikke selv office (men openoffice og google docs) og er derfor en nogenlunde testcase. Jeg havde igen ide om hvad jeg skulle og endte med at klikke lidt tilfældigt rundt på skærmen og ikke ane hvad jeg skal. Man skal selvfølgelig ikke bestå uden at man kan lave testen men man skal ikke sidde fast. Man skal derimod tage lektionen igen og så husker man forhåbenligt noget mere. Jeg anede bare ikke hvordan jeg kom her til.

Når alt det her er sagt så har i mange af de for mig se rigtige tanker. I skal være velkommen til at smide mig en pm hvis i ønsker yderligere kontakt. Jeg har arbejdet med læringssoftware i 3 år nu og jeg giver gerne nogle kommentare og sparring så længe i ikke konkurrer direkte med det jeg laver. Personligt mener jeg at Danmark har potentialet til at blive en stor undervisningsnation hvis der er folk som jer der vil tage den hele vejen husk at undervisning er en af verdens støreste industrier. e-læring har potientialet til at sænke prisen med 90-95% hvis det gøres rigtigt.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asger,

Mange tak for de gode råd!

Hvor i Danmark er du bosat? Måske kunne vi tage en kop kaffe sammen på et tidspunkt?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor lidt nord for København helt præsist i Søborg.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nazerhm

Kan se du bruger Captivate, så du kan lave SCORM moduler. 

Hvad gør i mht. tracking af lærefremskridt, brugeradgang osv?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger Jon Frounberg:
1) Oplæsning. Jeres oplæser har en meget ensformig stemme. Nu er jeres lektion ikke så lang så det går lige men i risikere at folk falder i søvn. Til tider var jeg næsten i tvivl om det var en robortoplæser fordi der var så lidt trykforskel når der blev læst op. Hvis i har 5 min matriale opdager folk det ikke men overvej hvis du skal sidde i timer så begynder det at blive irreternde.

Jeg er enig, men speak er svært. Tror netop der ikke skal være tryk-forskel. 

Anja (på Amino) er god, syntes jeg.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt rigtigt at speak er svært. Vi bruger altid prof speakere. I Coreprofile castede vi en speaker som på trods af at han ikke ved ret meget om det faglige speaker. Fordelen ved e-læring er jo at stemmen ikke behøver tilhøre en der er fagligt kompetent men blot en der er godt til at speake. Der er mange ting der skal tages hensyn til for at finde en god speaker. Stemmen skal være behagelig men have nok markering til at man ikke falder i søvn. Samtidig skal den heller ikke være totalt overgjort som når man ser mythbusters. Jeg tror faktisk at lige præsist mythbusters er et rigtig godt eksempel på de 2 yderpunkter. Speakeren er toalt overgearet mens de 2 oprindelige mythbusters er meget ensformigt. Tror det er det bedste billede på de 2 yderpoler. En god speaker ligger et sted mellem de 2.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

vi har en hostet platform som vi bruger i øjeblikket, indtil vi får udviklet vore eget.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)