En radio sation af de større vil lave et kort interview med mig og min internet butik. Da de køre et tema om de produkter jeg sælger.
Hun har ikke givet mig nogen konkrete spørgsmål men siger bare at det vil være nogen standard spørgsmål, som "Hvor meget har du solgt siden start" " Hvor mange besøg har du" osv..
Men jeg synes nu ikke at det rager lytterne hvor meget jeg har solgt siden starten i dec. 2012. Kan jeg tillade mig at sige at hun ikke skal stille det spørgsmål ?
Grunden er at jeg ikke er helt tilfreds med hvad jeg har solgt og synes ikke at det rager konkurrenter der skulle lytte med.
Lettere urpoff af programmet ikke at sætte sig mere ind i sagen, og de risikerer jo at tale med en der ikke har et salg - men fred med det. Du kan sagtens inden eller under for den sags skyld svare, at du ikke vil oplyse konkrete tal da du anser det for en virksomheds hemmelighed - men det er klart at intervieweren kan føle det uinteressant hvis det eneste du vil er, at sælge dit koncept - for det er jo ikke det udsendelsen handler om, så du kan jo også lige gøre dit synspunkt klar for dem inden de kører videre med dig. De leder jo efter en der ærligt vil fortælle, om det var let eller ikke let at starte - og du leder efter reklame - og bliver så nok klippet bort og set som spildtid TROR jeg
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Lettere urpoff af programmet ikke at sætte sig mere ind i sagen, og de risikerer jo at tale med en der ikke har et salg - men fred med det. Du kan sagtens inden eller under for den sags skyld svare, at du ikke vil oplyse konkrete tal da du anser det for en virksomheds hemmelighed - men det er klart at intervieweren kan føle det uinteressant hvis det eneste du vil er, at sælge dit koncept - for det er jo ikke det udsendelsen handler om, så du kan jo også lige gøre dit synspunkt klar for dem inden de kører videre med dig. De leder jo efter en der ærligt vil fortælle, om det var let eller ikke let at starte - og du leder efter reklame - og bliver så nok klippet bort og set som spildtid TROR jeg
vh
Ja vi mener også at det er letter uproff og hurtigt. Blev kontaktet i fredags, i forgårs, om vi ville være klar på en hurtigt interviewe og i går spurgt om en fra shoppen kunne komme mandag morgen..
Hun synes bare godt om min butik og det passer ind i det emmne hun vil snakke om. Mere kender hun ikke til mig/os.
Er det ikke normalt at man for de spørgsmål hun vil stille inden interviewet så man kan forberede sig lidt ?
"om det var let eller ikke let at starte" det vil gerne svare på ingen problemer ,synes bare ikke at mine konkrete salg og besøgstal og i den dur er så fedt at dele.
Jo seriøse interviews vil ofte starte ud i, at parterne ved ganske meget hvad der skal tales om, men som nævnt - du kan jo lege politiker - men du kan også inden gøre klart hvad du ikke vil fortælle, så intervieweren ved hvor hun/han alligvel bare får får vrøvl som svar
Har det for mig - i større sammenhæng - ex som dir for børsnoteret selskab været interview, har jeg ofte bedt om at få spørgsmålene inden og ofte fået det men oplagt nok kan man ikke det, hvis det er et kritisk interview der går på at prøve at tage en med bukserne nede.
Det du skal lyder ikke som et kritisk interview, og i burde kunne aftale hvad du evt ikke vil svare på
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER