Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancebogholder søger kunder - hvordan?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har startet et bogføringsfirma i det Sydvestjyske.

Jeg har kun et problem - hvor får jeg fat på mine kunder? Jeg har annonce i den lokale sprøjte. Jeg har lavet hjemmeside med Adword på Google. Jeg har overvejet at prøve mødebooking. Er der nogen der kan fortælle hvordan prislejet er for det.

Jeg kunne også godt tænke mig om der ville være nogen der kunne kommentere min hjemmeside www.ta-bogholderi.dk

Hilsen Trine

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 08:51

Hej Trine

Jeg tror, at du skal tænke på, hvor mindre erhvervsdrivende henvender sig for at få råd og vejledning om regnskab og revision. Det gør de hos deres revisor. På et eller andet tidspunkt, så siger revisoren til dem, at nu er det nået en størrelse, hvor det kan betale sig ansætte en freelance bogholder - og så kender revisoren lige en, som han anbefaler.

Jeg tror, at det er det typiske billede på, hvordan dine potentielle kunder bliver opmærksomme på, at de har behov for sådan én som dig.

Derfor vil jeg mene, at du skal rundt til de lokale revisionselskaber. Her skal du tilbyde din assistance i travle periode, samt lægge dit kort og fortælle hvad du kan tilbyde.

Mange revisorer gider ikke den daglige bogføring, og de gider ikke de kunder, som har poseregnskaber - så mange af dem vil med glæde henvise deres kunder til dig, for at revisoren selv får et ordenligt materiale at arbejde med.

Så du skal ikke nødvendigvis kun henvende dig direkte til kunden, men til kundens revisionsselskab - kan du overbevise dem om dine kvaliteter, så vil de gøre meget af markedsføringsarbejdet for dig.

Nightfall

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:26
Jeg kender ikke branchen - men indlægget fra Nightfall lyder ikke helt skørt. Såvidt jeg ved, har revisorfirmaerne temmelig travlt - og at lægge nogle opgaver ud må være attraktivt for dem. Både i perioder og fast. Samtidigt kan du: - lægge en profil ind på div job-sider. Der er også rubrikker for free-lancere som søger på job - på f.eks. jobindex.dk - Søg på ordet freelance job op Google og se hvad der ellers dukker op. - læg din hjemmeside ind på div. gratis linkkataloger
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:20

Hej Trine

Jeg håber meget, det lykkes for dig, og da du efterspørger kommentarer til hjemmeside, vil jeg sige:

Jeg syntes, du skal skrive meget mere om dig selv. Jeg savner noget så simpelt som alder, erfaring (hvor og hvorlænge), eksakt hvilke kurser, kompetancer, referancer osv..

Hvis du gerne vil holde de enkelte undersider lette og overskuelige, så lav endnu en underside med alle de ting, jeg nævner.

Du skal tænke på, at det at få betroet en virksomheds bogholderi i høj grad er en tillidssag, og derfor må du fortælle noget mere om dig selv, og hvad du kan. Den slags skal være på plads på hjemmesiden. Jeg ville f.eks. ikke selv ringe og spørge dig om tingene, men bare springe videre til næste. Et billede af dig selv var også noget, du kunne overveje.

Og en lille ting. Det hedder dit kontor (i stedet for din kontor).

Det hele er sagt i en positiv ånd, og held og lykke på dit firma.

P.S! Ideen med at kontakte revisonskontorerne syntes jeg også er god. Herudover kunne du jo også lave en pæn og igen personlig A4 side, og hvis du har tiden lige nu, så kør selv rundt med den til alle de mindre firmaer i dit område. Sæt igen et billede i, og når de kan se, at det er "dig selv", får du måske allerede en god kontakt på stedet. Mindre erhvervsdrivende er utroligt hjælpsomme på den måde, måske har de lige en kollega, der mangler osv...

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 23:19

Hej Trine.

Vi hos Mødebooker har booket møder for 2 forskellige bogføringsbureauer i jylland. Det ene en iværksætter som dig selv, som vi også stødte på her på Amino. Hun har nu 2 medarbejdere. Vores hitrate er ca. 3-4 møder på en ringedag, der koster 3.200 kr, så er det nogetm vi skal hjælpe dig med, skal du regne med ca. 1.000 kr pr. møde i snit. Du kan ringe, sende mig en mail eller eller en pm her i systemet, hvis du ønsker yderligere info, referencer eller andet. Besøg også gerne Mødebookers hjemmeside

Håber at høre fra dig. Og ellers må du i alle fald have held og lykke med projektet Smile 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:14

... og som den professionelle teksttrold vil jeg naturligvis opfordre dig til at lave en målrettet direct mail kampagne baseret på et godt og klart salgsbrev.

Jeg bruger selv en freelance bogholder, og hun er den bedste beslutning, der er taget i min virksomheds historie. Dit salgsbrev skal handle om den energi, den lille virksomhed kan frigøre ved ikke at skulle lave bogføringsarbejdet selv. Du skal være opmærksom på, at du ikke sælger bogføring - du sælger frihed til at løse kerneopgaverne bedre!

Held og lykke - der er brug for dig derude.

mvh Hans

Fra Varde
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:48

Hej alle

Jeg vil gerne sige tak til alle de gode tilbagemeldinger jeg har fået.

I har alle kommet med særdeles brugbare svar. Jeg har allerede sat nogle tiltag i gang og det har resulteret i foreløbig en kunde men jeg har en forventning om at flere er på vej.

Jeg er virkelig blevet overrasket over den positive ånd der er på dette forum og de meget konkrete svar jeg har fået. Det er noget en lille nystartet iværksætter kan forholde sig til.

Hilsen Trine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27

Hej Trine,

Jeg har læst de indlæg som er kommet indtil nu – og du har ret der er mange gode og konstruktive forslag i dem.

Min erfaring er, at der absolut er brug for den ydelse som du sælger – og hvis du kigger lidt på segmentet der hedder mindre og mellemstore håndværkere, så vil du kunne gøre rigtig god gavn indenfor den.

Mange håndværkere er ikke så gode til at få faktureret i ordentlig tid, hvilket betyder at de har et uforholdsmæssigt stort træk på kassekreditten – med de renter og gebyr omkostninger der så følger med i den forbindelse, og det er jo tal der går direkte fra bundlinjen.

Hvis jeg var dig – så ville jeg få lavet en liste over alle firmaer indenfor det geografiske område du vil dække.  Du kan sikkert få det lokale erhvervskontor til at udarbejde den og så sende den til dig via mail.

Kriterierne kunne f.eks. være:

Mellem 2 – 10 medarbejdere.

Positiv egenkapital – når det kan ses.

Personlig eget eller ApS.

etc.

Så skal du lave en direct mail kampagne som foreslået af Hans Stokholm Kjer, der skal du i salgsbrevet ha’ nogle nøgleord – der lige rammer det specifikke segment kampagne er målrettet mod.  Og der vil du sikkert kunne få stor hjælp hos omtalte.

Du skal blot huske – at det ikke betyder at kunderne pludselig står i kø ved hoveddøren, der skal foretages telefonisk opfølgning på udsendelsen … så du kunne f.eks. sende 20 – 30 breve af sted ad gangen, opfølgning efter 3-4 dage.

Så er der kun og sige – GOD ARBEJDSLYST!! Smile

Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:03

Hej Trine

Jeg er selv selvstændig bogholder og ville blot lige give dig et skulder klap, for det skal nok gå det hele. Der er nemlig så stor mangel på sådan nogle som os.

Skulle du have lyst, er du mere end velkommen til at kontakte mig til en lille snak om udvidelses muligheder og hvor de nye kunder findes.

Med venlig hilsen

Heidi Hammerbak

HH Finance

Snoldellevvej 2

Tune

4000 Roskilde

Tlf.: 46 555 443

Mob.: 40 545 443

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)