Hejsa Jeg har startet et bogføringsfirma i det Sydvestjyske. Jeg har kun et problem - hvor får jeg fat på mine kunder? Jeg har annonce i den lokale sprøjte. Jeg har lavet hjemmeside med Adword på Google. Jeg har overvejet at prøve mødebooking. Er der nogen der kan fortælle hvordan prislejet er for det. Jeg kunne også godt tænke mig om der ville være nogen der kunne kommentere min hjemmeside www.ta-bogholderi.dk Hilsen Trine |
Hej Trine
Jeg tror, at du skal tænke på, hvor mindre erhvervsdrivende henvender sig for at få råd og vejledning om regnskab og revision. Det gør de hos deres revisor. På et eller andet tidspunkt, så siger revisoren til dem, at nu er det nået en størrelse, hvor det kan betale sig ansætte en freelance bogholder - og så kender revisoren lige en, som han anbefaler.
Jeg tror, at det er det typiske billede på, hvordan dine potentielle kunder bliver opmærksomme på, at de har behov for sådan én som dig.
Derfor vil jeg mene, at du skal rundt til de lokale revisionselskaber. Her skal du tilbyde din assistance i travle periode, samt lægge dit kort og fortælle hvad du kan tilbyde.
Mange revisorer gider ikke den daglige bogføring, og de gider ikke de kunder, som har poseregnskaber - så mange af dem vil med glæde henvise deres kunder til dig, for at revisoren selv får et ordenligt materiale at arbejde med.
Så du skal ikke nødvendigvis kun henvende dig direkte til kunden, men til kundens revisionsselskab - kan du overbevise dem om dine kvaliteter, så vil de gøre meget af markedsføringsarbejdet for dig.
Nightfall