Nu til det sjove ... Ringede til SKAT og fik et svar. Man skal ind og oprette en rolle selv (mærkeligt den ikke er der per defualt) Jeg antager mange bliver fandet af denne lille ting ... under domainet vælger man "TaskSelv Erhverv" og giver rettigheden "Moms". Denne rolle skal så gives til ens egen bruger. Nu kan jeg endelig se moms derinde, men HOLY FUCK et ringe system. Hvorfor er sådan en rolle ikke automatisk derinde ... eller i det mindste en guide til at man nok skal huske at gøre det. Ville jo antage der var en rolle der hed "Administrato" eller noget ... men nej, alt skal man selv oprette. NITTEN. Men endelig blev det løst ... dejligt. |
syska:Man skal ind og oprette en rolle selv (mærkeligt den ikke er der per defualt)
ja vist er det besværligt - man skal både sikre sig i virk.dk at ens signatur har alle rettigheder OG i skat under administration - tilmelde moms, tilmelde kommunikation osv til ens rolle
Bytter du senere f.eks. fra digital signatur til nøglekort eller nøglefil, så risikere du at den profil ikke ha de samme rettigheder, selv om du har skabt den ved at bede om den som fornyelse af en signatur der udløber (og det gør alle de gamle digitale signaturer)
At den er oprettet hos nemID med adm ret og bare er en fornyelse - betyder ikke at man har rettighederne hos virk og skat - og ja - der er ikke en simpel bruger vejledning og skat kan ikke gøre det for en, man skal selv
vh