Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efter opstart - skat.dk og moms

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i begge dele - jeg TROR jeg sikrede mig at den nye nøgle i alle forhold var adminstrator, og så krydesede jeg eller løs for OK til alt   - personfølsomme oplysninger (lidt nysgerrig er man vel ) og alt jeg mente kunne være relevant - men uf - ja det er pokker mig besværligt

vh

Nu til det sjove ... 

Ringede til SKAT og fik et svar.

Man skal ind og oprette en rolle selv (mærkeligt den ikke er der per defualt) Jeg antager mange bliver fandet af denne lille ting ... under domainet vælger man "TaskSelv Erhverv" og giver rettigheden "Moms". Denne rolle skal så gives til ens egen bruger. Nu kan jeg endelig se moms derinde, men HOLY FUCK et ringe system.

Hvorfor er sådan en rolle ikke automatisk derinde ... eller i det mindste en guide til at man nok skal huske at gøre det. Ville jo antage der var en rolle der hed "Administrato" eller noget ... men nej, alt skal man selv oprette. NITTEN.

Men endelig blev det løst ... dejligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

syska:
Man skal ind og oprette en rolle selv (mærkeligt den ikke er der per defualt)

ja vist er det besværligt - man skal både sikre sig i virk.dk at ens signatur har alle rettigheder OG i skat under administration - tilmelde moms, tilmelde kommunikation osv til ens rolle

Bytter du senere f.eks. fra digital signatur til nøglekort eller nøglefil, så risikere du at den profil ikke ha de samme rettigheder, selv om du har skabt den ved at bede om den som fornyelse af en signatur der udløber (og det gør alle de gamle digitale signaturer)

At den er oprettet hos nemID med adm ret og bare er en fornyelse - betyder ikke at man har rettighederne hos virk og skat - og ja - der er ikke en simpel bruger vejledning og skat kan ikke gøre det for en, man skal selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)