Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til en indtægtskilde via guitar, i form af Hjemmeside eller andet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysa Amino'er 

Tænkte lidt på om nogle er jer ville se noget indenfor guitaren som kunne bruges til en indtægtskilde i form af en hjemmeside, webshop eller noget i den retning?

Fordi guitar er en stor ting for mig, men har bare aldrig rigtigt kunne se hvad jeg kunne starte med den.. Håber i forstår sådan nogenlunde!

Nogle der har nogle tips, ideer - hvad som helst?

-Mads

Fra Nørresundby
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 26
Fra  media2impress Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den er jo lidt svær. Der er flere forskellige områder man relativt nemt kan kaste sig over: 

1) Undervisning via nettet (enten personlig eller faste lektioner)
2) Webshop, der sælger guitar + tilbehør
3) Video-lektioner, der lærer folk at spille forskellige sange - evt. inkl. becifringer osv.

Det er dog nok ikke helt så nemt et markede at komme ind på:

Ved undervisning over nettet eller videolektioner, hvor folk kan lære sange, skal du konkurrere med f.eks. YouTube, hvor folk kan finde videolektioner til stort set alle sange. Desuden kan du i DK ret nemt løbe ind i rettighedsproblemer når det kommer til at lægge (og især sælge) becifringer online.

En webshop, der sælger udstyr m.m. - her er konkurrenterne f.eks. 4Sound, hvor folk har den store fordel, at de kan komme og se (og prøve) de instrumenter de evt. køber via hjemmesiden. Man kunne dog evt. finde et niche-markede her?

Hvis du skal tjene penge på det, så tror jeg - som det jo er med alle ting online næsten - at man skal finde enten en niche eller noget nyskabende.

Men der kunne måske være et markede for danske video-lektioner? Jeg ved dog bare ikke om du løber ind i rettighedsproblemet; så dette skal du nok undersøge først.

Men spændende projekt - er spændt på, hvad du evt. ender ud med :)

/ En fellow guitar-lover  

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Undervisning for begyndere via internettet ville være oplagt, her har du samtidig mulighed for at brande dit eget navn, hvis du senere gerne vil have en karriere indenfor musikken :-)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Danmark
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også lige umiddelbart enkeltmands undervisning over nettet.

Så kunne du måske også indspilde nogle forskellige acts eller sådan noget man kunne købe. Jeg ville engang lære at spille guitar over nettet og der fandt jeg sådan nogle "guitar tabs" og spillede efter.

Der kunne det måske være meget fedt hvis man kunne købe nogle video lektioner med f.eks nirvana som tema og så lærte at spille nogle af deres numre.

Bare en idé

Lav madplan med vores madplanner - www.madplanuge.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak drenge,

Har allerede ting på et par stykker af dem der, men det bare det virker som om der er en pænt højt konkurrence niveau. Men tusind tak! 

Fra Danmark
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tror ikke du kommer sovende ind på det marked. Nu har jeg ikke undersøgt det så meget, men bare en hurtig søgning på "online guitar lektioner" så popper der nogle forskellige sider op. 

Men, du skal jo så bare være bedre end dem :)

Lav madplan med vores madplanner - www.madplanuge.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja præcis, takker!

Fra Danmark
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt.

Pøj pøj med projektet :)

Lav madplan med vores madplanner - www.madplanuge.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Schmidt Rasmussen:

Tænkte lidt på om nogle er jer ville se noget indenfor guitaren som kunne bruges til en indtægtskilde i form af en hjemmeside, webshop eller noget i den retning?

Fordi guitar er en stor ting for mig, men har bare aldrig rigtigt kunne se hvad jeg kunne starte med den.. Håber i forstår sådan nogenlunde!

Justin Bieber startede med en guitar, en sofa og et kamera. Slå dig løs på Youtube? :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret, lad os nu se haha!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)