Jeg sidder og grubler over noget, som I måske kan hjælpe mig med at kaste lys over.
Eksempel: Lad os antage at jeg ønsker at sælge 5 forskellige t-shirts i min webshop. Hver t-shirt fås desuden i 3 forskellige farver. I alt er der altså 15 (3x5) varianter.
Er der nogen der har undersøgt om det i sådan en situation konverterer bedst at have alle 15 varianter liggende som selvstændige produkter i kategorien "t-shirts", eller om det fungerer bedre kun at have de 5 design-varianter vist i kategori-oversigten, hvor brugeren så kan vælge farve på t-shirten når han har klikket sig ind på det enkelte produkt?
Ved at have samtlige 15 modeller liggende, får kunden et bedre visuelt overblik over de forskellige modeller samt farvemulighederne, og chancen for at der er et produkt der falder i kundens smag er større.
Ulempen er så at du reelt får 3 x 5 Duplicerede sider, da den eneste rigtige forskel vil være farven på billedet. Kan dog løses med forskellige html koder.
Jeg vil samtidig sige det kommer meget an på produktet, og "designet"
Vi bøvlede med den samme udfordring på HolmrisOnline, fordi man jo indskrænker sit sortiment ret kraftigt ved at vælge at konfigurere varianter. Jeg syntes det er kommet til at fungere ret godt, og jeg kan da lige holde opdateret når vi rigtig kommer i gang om det konverterer som ønsket.
Lige præcis på T-shirts ville jeg helt klart vælge det, for du kan bare lave en mouse overfunktion på din vareliste, hvor man så kan få vist alle farverne. Men det kræver nok du har mere end de tre varer du bruger som eksempel.
Holmris Online - leverer kontormøbler og konferencemøbler til erhverv
Jakob, nu var jeg lige inde på din side, og faldt straks over det lækre Play Rectangular-bord du sælger. Jeg synes dog ikke jeg kan se målene på bordet nogen steder?
Desuden går jeg ud fra at prisen skrevet med sort er inklusiv moms, og prisen i grå er eksklusiv moms? Det fremgår dog heller ikke nogen steder, så der ville jeg nogle anbefale dig at tilføje et "excl. moms" efter den grå pris for at undgå misforståelser.