Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad konverterer bedst: Alle varianter i kategorioversigt vs. valg af variant på selve produktsiden?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg sidder og grubler over noget, som I måske kan hjælpe mig med at kaste lys over.

Eksempel: Lad os antage at jeg ønsker at sælge 5 forskellige t-shirts i min webshop. Hver t-shirt fås desuden i 3 forskellige farver. I alt er der altså 15 (3x5) varianter.

Er der nogen der har undersøgt om det i sådan en situation konverterer bedst at have alle 15 varianter liggende som selvstændige produkter i kategorien "t-shirts", eller om det fungerer bedre kun at have de 5 design-varianter vist i kategori-oversigten, hvor brugeren så kan vælge farve på t-shirten når han har klikket sig ind på det enkelte produkt?

/Mathias

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 13:46

Hej Mathias.

Der er fordele og ulemper ved begge dele:

Ved at have samtlige 15 modeller liggende, får kunden et bedre visuelt overblik over de forskellige modeller samt farvemulighederne, og chancen for at der er et produkt der falder i kundens smag er større.

Ulempen er så at du reelt får 3 x 5 Duplicerede sider, da den eneste rigtige forskel vil være farven på billedet. Kan dog løses med forskellige html koder.

Jeg vil samtidig sige det kommer meget an på produktet, og "designet"

Fra Århus
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Holmris DK Skrevet kl. 14:26

Hej Mathias

Vi bøvlede med den samme udfordring på HolmrisOnline, fordi man jo indskrænker sit sortiment ret kraftigt ved at vælge at konfigurere varianter. Jeg syntes det er kommet til at fungere ret godt, og jeg kan da lige holde opdateret når vi rigtig kommer i gang om det konverterer som ønsket.

Lige præcis på T-shirts ville jeg helt klart vælge det, for du kan bare lave en mouse overfunktion på din vareliste, hvor man så kan få vist alle farverne. Men det kræver nok du har mere end de tre varer du bruger som eksempel.

Holmris Online - leverer kontormøbler og konferencemøbler til erhverv

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 14:44

Tak for jeres svar.

Nu var t-shirts bare et eksempel, men jeg er helt enig i jeres pointer.

Jakob, du må meget gerne komme med en update, når du har draget dig nogle erfaringer fra din shop.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 14:50

Jakob, nu var jeg lige inde på din side, og faldt straks over det lækre Play Rectangular-bord du sælger. Jeg synes dog ikke jeg kan se målene på bordet nogen steder?

http://www.holmrisonline.dk/PLAY-Rectangular

Desuden går jeg ud fra at prisen skrevet med sort er inklusiv moms, og prisen i grå er eksklusiv moms? Det fremgår dog heller ikke nogen steder, så der ville jeg nogle anbefale dig at tilføje et "excl. moms" efter den grå pris for at undgå misforståelser.

Men virkelig flot webshop ellers! :)

Fra Århus
Tilmeldt 5. Dec 10
Fra  Holmris DK Skrevet kl. 15:00

Mathias Hoffmann:
Jeg synes dog ikke jeg kan se målene på bordet nogen steder?

Nu har jeg lige tilføjet det Smile

Tak for feedback! det er godt input.. Det gør jeg lige noget ved snarest!

Men tak for de fine ord!

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 16:51

Af ren nysgerrighed: Kan du fortælle hvilken platform jeres webshop kører på? Synes nemlig ikke lige umiddelbart kildekoden afslører det :)

Fra Århus
Tilmeldt 5. Dec 10
Fra  Holmris DK Skrevet kl. 08:13

Shoppen er specialbygget, og kører derfor ikke på nogen kendte platforme. Nysgerrighed er med til at gøre os klogere, så det er godt Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)