Jeg er i gang med en opgave om Facebook Pages på mit kandidatstudie på IT-Universitetet, hvor jeg er dybt afhængig af at få en masse webshop-ejere til at besvare et hurtigt online-spørgeskema. I den forbindelse skrev jeg for et par dage siden et indlæg herinde på Amino, i troen på at jeg i løbet af kort tid ville få en masse besvarelser. Alt i alt har jeg indtil videre fået 6! Og det endda efter at jeg har taget min signatur til hjælp, samt specifikt opfordret et par brugere herinde til at deltage.
Jeg havde slet ikke forventet at det ville være så svært, så pludselig er jeg tidsmæssigt meget presset. Har I nogle gode forslag til hvordan jeg effektivt får råbt webshop-ejerne op? Tror I det ville hjælpe hvis jeg fx satte et par biografbilletter på højkant?
Spørgeskemaet er forholdsvis hurtigt besvaret (2-3 minutter), så det er ikke alverdens tid folk skal sætte af. Desuden kan de selv få gavn af resultaterne af undersøgelsen, da jeg sender dem til alle de respondenter der ønsker det.
Håber I har nogle gode input, da jeg er ved at være tom for ideer - og efterhånden også ret så desperat :)
Mvh.
Mathias
PS: Det er desværre ikke en mulighed for mig at skrive direkte ud til webshop-ejerne, da resultaterne af undersøgelsen i så fald vil blive påvirket af hvilke butikker jeg vælger at skrive til.
Jeg tror måske en misvisende overskrift kan være med til at folk ikke gider deltage. Skriv altid en god og retvisende overskrift - der er mange som bare skimmer overskriften, og er den mangelfuld, overdreven, eller lignende, ja så gider jeg ihvertfald ikke spilde tid på det.
F.eks skriver massevis "leverandør søges" eller måske endda blot "leverandør" Skriv da for pokker hvilket produkt vi taler om - ikke :)
Nu har jeg i hvert fald sendt en besvarelse igennem, og forøget svarraten med 15-20% :) Håber du får en masse idag...
@Jesper: Du har helt ret. Jeg ville også meget gerne ændre overskriften på mit oprindelige indlæg, men det er jo desværre ikke muligt efter et kort tidsrum. Og det ville jo heller ikke være særlig god stil at oprette et nyt indlæg med en anden overskrift, men med samme indhold.
@Frederik: Ja, din besvarelse er 100% anonym. Hvis du har indtastet din email-adresse i slutningen af spørgeskemaet vil du i løbet af juni måned modtage en mail med resultaterne af undersøgelsen, men dine svar kobles ikke sammen med din email-adresse.
Stor tak til jer begge to for at I gav jer tid til at deltage :)
Status er at jeg har fået 8 nye besvarelser, hvilket er fantastisk. Men jeg skal stadig helst bruge mange flere. Så hvis du læser denne tråd, driver en webshop, og endnu ikke har besvaret spørgeskemaet, så vil det stadig være en kæmpe hjælp hvis du vil bruge 2-3 minutter på at gøre det. Tak på forhånd.
Jeg vil gerne hjælpe dig, men gik desværre i stå allerede ved 2. spørgsmål: Hvor mange personer er beskæftiget?
Du skal være opmærksom på, at der er rigtig mange webshops, som ikke har ansatte - så er beskæftigelsen med eller uden ejeren? Der er heller ikke mulighed for at skrive fx 0,5 person, hvilket garanteret er gældende for rigtig mange, som ikke kan leve af webshoppen, men som har lønarbejde ved siden af.
Tak for din feedback. Jeg har skyndt mig at opdatere hjælpeteksten til spørgsmålet med info om at punktum skal benyttes som separator hvis man ønsker at angive et kommatal.