Vi er to som har en blog, hvorpå vi skiver om mode, livsstil mm. Vores problem er, at bloggen ikke kommer frem på google, som vi gerne vil have det. F.eks. dette indlæg om hvordan man fjerner bumser.
Indlæggets overskrift er: FÅ HAS PÅ DINE BUMSER NU! Denne overskrift vil vi gerne have til at stå efter BOGEMELIFE.DK.
Så i stedet for: >>BOHEMELIFE l Alt om livsstil og modeBOHEMELIFE
Umiddelbart er der ikke noget med din opsætning som står forkert. Der er dog flere ting du kan gøre for at få din side gjort endnu mere SEO klar. - Bl.a. bør du få dig en meta description på forsiden. - Sætte noindex på tag sider - Skaffe flere links.
Skulle du have spørgsmål eller ønsker hjælp til ovenstående - så smid mig en privat besked :-)
Hvis man ser på nogle af dine ældre indlæg, så er de indekseret i Google korrekt. Så jeg tror bare du skal være tålmodig med at få nye indlæg indeskeret. Men du kan fremskynde processen ved at gøre som de punkter jeg beskriv. Med links mente jeg eksterne sider som linker til din forside + indlæg. Men Google vil også synes om du hele tiden får nye indlæg :-)
Du kan installere Yoast Wordpress SEO Plugin - Her kan du ændre, hvordan siden ser ud i Google.
Google ser links til din side som anbefalinger, og vil dermed ranke dig højere (meget simplificeret). Hvis du ikke har styr på dette, vil det være en god idé, at søge lidt omkring dette emne ( du skal have styr på nofollow links, ankertekster, hvorfra du skal have links osv.) Men husk, at de tips du får fra artikler, der er skrevet for 2-3 år siden ikke længere er brugbare. (F.eks. det var tidligere meget populært med artikeldatabaser osv., men du kan blive straffede for sådanne links nu (Google deranker dig)).
Du skriver bare, hvis du ikke rigtigt forstår hvad jeg skriver :)
Held og lykke!
- Anders
PS: Som Heine skriver, så handler det også om at være tålmodig.