Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af rss feeds på egen hjemmeside iog embed af youtubevideoer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt man må bruges andres podcast via RSS-feeds på sin egen hjemmeside uden at skulle indhente tilladelse. Derimod har jeg læst at det er ok med youtube vidoer, hvor udbyder giver mulighed for at embedde videoen og at der ikke er tale om musik.

Umiddelbart giver det jo mest mening at det er i orden. Ellers vil udbyderne vel ikke give mulighed for abonnere på deres feeds. Eller har jeg misforstået noget?

Jeg vil blive super glad for et kvalificeret svar.

På forhånd tak!

Vh. Henrik

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er måske ikke den eneste der ikke helt forstår reglerne :-)

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ingen på Amino der ved noget om mulighederne for at bruge andres RRS-feeds og embed af youtubevideoer på sin hjemmeside?

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er nogen på Amino der ved om man må bruge embedde youtube vidoer og RRS Feeds på sin hjemmeside, vil jeg høre hvad det koster at spørge en advokat.

På forhånd tak!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Generelt må du ikke tage andres indhold og vise det på din hjemmeside uden først at indhente tilladelse. Ofte er RSS feeds tilgængelige så du kan læse nyhederne på din mobil via en RSS Reader. Det betyder ikke at du må vise dem på din hjemmeside. Så du er nødt til at kontakte hver enkelt udbyder af RSS feeds for at spørge om lov.

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Tak for dit svar!

Gælder det også embed af youtube videoer. Syntes at jeg har jeg har læst man godt må.

Vh. Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved er der aldrig faldet en dom i brugen af RSS feeds på offentligt tilgængelige hjemmesider. Det er derfor en gråzone.

Så længe du laver en god service der hjælper dine brugere, tror ikke det er noget problem at bruge RSS feeds på hjemmesider. Du sender jo gratis trafik videre til de pågældende sider.

Men så igen der var jo også en lang periode med deep link sager, hvor medier ikke ønskede dem (hvilket oftest ikke giver nogen mening). http://www.computerworld.dk/blog/it-advokaten/80123/belgisk-dom-om-dybe-links-fra-google-news

Med hensyn til youtube embeds; http://www.amino.dk/forums/t/135538.aspx?PageIndex=1

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)