Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne penge til indskud i et nyt ApS.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra aalborg
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med denne model. jeg personligt har 80000 på bogen(bank kontoen) hvordan jeg har pengene er vel underordnet om jeg har lånt dem eller sparet dem op nu opretter jeg mit aps  og låner penge til firmaet som privat person til firma 

nu har jeg jo af mine private midler lånt penge til en virksomhed som jeg selv ejer så nu skylder virksomheden jo mig personligt 80000

må jeg som privat person godt låne penge ud  vis ranterne stemmer med markeds vilkårne 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

martin:

hvad med denne model. jeg personligt har 80000 på bogen(bank kontoen) hvordan jeg har pengene er vel underordnet om jeg har lånt dem eller sparet dem op nu opretter jeg mit aps  og låner penge til firmaet som privat person til firma 

nu har jeg jo af mine private midler lånt penge til en virksomhed som jeg selv ejer så nu skylder virksomheden jo mig personligt 80000

må jeg som privat person godt låne penge ud  vis ranterne stemmer med markeds vilkårne 

Jeg har ikke læst tråden kun dette sidste

Lad os starte med at sige at du jo ikke kan stifte et ApS som kræver 50.000 kr i kapital ved at låne selskabet penge. Du skal bruge 50.000 kr beskattede penge som skal ind og stå som anpartskapital og kan komme ud igen uden skat ved salg eller lukning. Om disse 50.000 kr som er dine private er beskattede penge eller et lån du tager (som jo kun kan betales afdragsmæssigt tilbage med beskattede penge) er underordnet, så DU må låne dem men:;

Hvis du mener om selskabet kan bruge et lån fra dig som kapital så er svaret nej, for uden egentlig selskabskapital så vil selskabet jo så bare ha:

Kapitalen der er lånt - stående i banken - 50.000 kr (eller 80.000 hvis du vil) og det står så i debet bank som penge - men i status står jo så også gæld til dig på præcist samme beløb i kredit gæld og selskabet har så 0 kr i kapital - hvilket jo ikke går

Ellers ja, du må gerne som aktionær låne selskabet penge så længe de forrentes på mindst markedsvilkår men du må aldrig selv låne penge af selskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)