Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg driver, sammen med min partner, en mindre virksomhed, hvis hovedformål er handel med værdipapirer. Senere hen har vi planer om mere.

Lige nu er vi registreret som et I/S, men vil gerne omdannes til et ApS. Det kræver minimum et indskud på 80.000 kr. Vi har dem i vores aktiver (værdipapirer) samt en lille smule likviditet. Hvordan omdanner vi virksomheden, og vil det koste noget gebyr?

Eftersom vi kun handler med værdipapirer på nuværende tidspunkt, vil det så være nødvendigt med en autoriseret revisor? Bogføringen er rimelig overskuelig.

Glæder mig til at høre fra jer,

Mvh Alexander Ahle Bæk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48

Opstart af ApS med kapital som alt andet end kontante 80.000 kr er apportindskud - og det kræver en revisor som skal vurdere værdipapirene i dette fald og indestå for den korrekt vurdering. Det kan sagtens være let, men i alle fald ansvarer revisor for vurderingen og det koster altid en del at starte uden 80.000 kr kontant. Tag kontakt til en revisor for konkret vurdering af hvad det skal koste - han har sikkert lidt flere spørgsmål. I kan gå pp www.agera,dk og få tre uforpligetende tilbud hvis i søger en revisor og beskriver opgave

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Tak for dit svar. 

Vores eneste aktiv er et aktiedepot. Jeg kan ikke rigtig se hvordan en revisor skulle kunne lave en vurdering på det, da det konstant er i forandring. Vi har mere end 80.000 i aktiver. Her kan vi sælge for 80.000 og stille med det beløb kontant, for bagefter at reinvestere dem i værdipapirer.

Hvis min forståelse for proceduren er korrekt, kan jeg ikke se fornuftigheden i det.

Mvh Alexander Ahle Bæk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58

Det er muligt det er enkelt for revisor i forhold til et aktiedepot - men omvendt kan det jo nå at skifte værdi allerede under stiftelsen, så tal med en revisor om det, og alternativet sælge - ha 80000 cash at stifte for og så genkøbe er i alle fald ikke apport indskud og kræver ikke at revisor skal indstå for værdien - og TROR jeg stadigt klart billigere. Proceduren der gør apport dyrere kommer af, at revisor påtager sig ansvaret. Hvis en kreditor siden kan påstår, at der ikke på stiftelsesdagen VAR 80.000 kr - så er det revisor der ansvarer - så derfor cash billigst

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

Mange tak - jeg forstår. 

Vi vil revurdere vores interesser omkring denne omdannelse. 

Tusind tak for alle dine svar, mvh Alexander Ahle Bæk :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)