Bogfører du selv?, hyrer du en til det? eller hvordan griber du det an? Jeg overvejer at starte som freelance bogholder, men inden jeg kaster mig ud i det vil jeg høre jer andre hvordan i griber det an? Jeg overvejer en timepris på 375 kr. inkl. moms - er dette en rimelig pris? Jeg håber i vil hjælpe mig med at blive klogere, på forhånd mange tak! |
jeg bogfører selv ja, men jeg ved herinde fra andre tråde, at man kan få bogført fra noget der ligner 200 kr i timen (ved faktisk ikke om det så var plus moms) - men der er givet nogen i lejet 375 + moms, selvom jeg TROR du placerer dig dyrt
det vanskelige er måske også hastigheden for hvis du klarer dobbelt så mange bilag som den billige så er den jo god, men hvem kan gennemskue.
Mange afleverer bilag som scan - alt fra 30 til måske 500 om måneden, og det med 30 tager måske 15 min - som så er 1/4 del time eller min ½ time - og sådan er der så meget.
Mit gæt - ren bogføring hvis bilag er i orden, 375 + moms er lidt på den høje side, men ikke helt tosset. Går ud fra du også kan afslutte og indberette moms og årsopgørelse. Du bør også når du beslutter dig, notere en evt forskel mellem årsregnskab for personlig virksomhed og fuldt årsregnskab med beretninger osv gennemført - rent prismæssigt
Husk hvis du generelt skal tilbyde tjenesten, så fordrer amino plus medlemskal for at reklamere gratis - men se tingene lidt an herinde - jeg tror du ville være nyttig at ha med herinde i alle fald, så velkommen
vh