Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folketing har vedtaget ny selskabslov. Start selskab for en krone

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Fra  Blumensaadt Business Office ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:26

SÅDAN. Smile

Dejlig nyhed.

Så er der endnu flere som kan komme igang med deres virksomheder og har mulighed for at komme igang uden stort banklån!

De Bedste Hilsner
Ronni

www.startopmagasinet.dk

Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Telling Skrevet kl. 10:27

Meget god nyhed. Især også at kapitalkravet til et Aps er nedsat til 50.000.

Nogle der ved hvornår den nye lov træder i kraft?

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 10:47

TellingBooks:

Meget god nyhed. Især også at kapitalkravet til et Aps er nedsat til 50.000.

Nogle der ved hvornår den nye lov træder i kraft?

Fik fortalt igår at det er den 1/1 -2014

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:54

Et super tiltag, sidder og spørger mig selv om jeg skal vente med at oprette en enkeltmandsvirksomhed og blive momsregistreret ift. at omdanne det til et IVS senere... Måske der er nogle advokater/revisorer på forum, de rved noget om dette?

Venlig hilsen

Morten Steinmejer

Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Telling Skrevet kl. 10:56

Eric aka Seiven - Tekstspot.dk:
Fik fortalt igår at det er den 1/1 -2014

Ok tak.

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Så er der endnu flere som kan komme igang med deres virksomheder og har mulighed for at komme igang uden stort banklån!

Det får da ikke den store betydning - du kan da allerede i dag starte op uden store banklån, du kan da bare oprette enkeltmandsvirksomhed.

Du tror da ikke banken kommer til at låne penge ud til de nye "1 krones firmaer" uden at de personligt står til ansvar for det.

Der bliver da også masser af firmaer som ikke vil yde kredit til de nye selskaber, fordi der ingen sikkerhed er i det. Du vil sikkert heller ikke lade en ny annoncør (1 krone firma) indrykke annoncør for 10-20.000 kroner i dit magasin uden forudbetaling :-)

Jeg er sikker på at de bliver en fordel for nogle, men hvis folk tror de kan få kredit i banken og få kredit hos leverandører hvis man laver en krone firma, så tror jeg de bliver slemt skuffet :-)

mvh,

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32

Enig Michael.-

Jeg synes det er fint nok med den nye mulighed som jo lidt laves fordi man lukker for SMBA muligheden, men der vil stadigt være mange krav om sikkerhed som skal stilles personligt og som nævnt i mange andre tråde, skal man stærkt overveje om man vil ha selskab eller bare personlig viskromhed

Det med hæftelse kan være afgørende i visse brancher og uden stor betydning i andre, specielt hvis leverandører også kræver sikkerhed af personen bag IVS og så er det helt afgørende at forstå, at en personlig virksomhed der taber penge i en startfase, kan trække det underskud fra i anden personlig indkomst - medens et IVS ikke har fradrag for underskud før det en gang laver tilsvarende overskud, og det kan være mange penge i en opstartsfase - og går projektet galt, kan den person med personlig virksomhed trække tabet fra i anden indkomst, den med IVS har tabt pengene uden nogen for for skattekompensation.

Jeg tror IVS i høj grad vil erstatte I/S som for mange kan ha problemer, og der kan også være folk der driver noget med stor personlig risiko som har fordel af det, og det er fint nok, men det er bestemt ikke noget alle, som ellers ville ha stiftet personlig virksomhed, bare skal kaste sig ud i.

Jeg tror alt det der bliver meget mere klart når først selv muligheden foreligger. 

Det er en ny mulighed, og den skal man så bare til den tid ha vurderet op mod de eksisterende, og ikke kun lige fokusere på 1 kr eller hæftelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37

Steinmejer:
Et super tiltag, sidder og spørger mig selv om jeg skal vente med at oprette en enkeltmandsvirksomhed og blive momsregistreret ift. at omdanne det til et IVS senere... Måske der er nogle advokater/revisorer på forum, de rved noget om dette?

de fleste revisorer er ganske skeptiske overfor det - men i alle fald, se mit indlæg lige over dette og gør dig klart, at der er mange fordele ved personligt selskab - imod IVS - så det er ikke en afløser der er kommet, men et alternativ som man skal vurdere om er bedre for eller ikke. Underskud trækker du fra i personlig indkomst og regnskaber er ikke offentlige og kræver ikke det store i årsrapport som personlig virksomhed - i IVS kan du ikke trække underskud fra i andet end kommende overskud hvilket kan betyder meget i starten + har samme regnskabsopligter og offentliggørelse som ApS

Jeg siger ikke,a t IVS ikke kan være løsningen for dig, det vil afhænge dels af den risiko du faktisk har for at skulle hæfte personligt - og om du har penge nok selv i starten eller alligevel skal låne i bank eller ha investor, som i alle fald vi kræve personlig hæftelse af DIG uanset selskabsform

Du vil kunne ændre personlig virksomhed til IVS når det kommer i 2014, men det koster lidt at afslutte regnskab og starte - eller du kan vente - eller du kan køre personlig virksomhed nu - og tage stilling siden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:18

de fleste revisorer er ganske skeptiske overfor det - men i alle fald, se mit indlæg lige over dette og gør dig klart, at der er mange fordele ved personligt selskab - imod IVS - så det er ikke en afløser der er kommet, men et alternativ som man skal vurdere om er bedre for eller ikke. Underskud trækker du fra i personlig indkomst og regnskaber er ikke offentlige og kræver ikke det store i årsrapport som personlig virksomhed - i IVS kan du ikke trække underskud fra i andet end kommende overskud hvilket kan betyder meget i starten + har samme regnskabsopligter og offentliggørelse som ApS

Jeg siger ikke,a t IVS ikke kan være løsningen for dig, det vil afhænge dels af den risiko du faktisk har for at skulle hæfte personligt - og om du har penge nok selv i starten eller alligevel skal låne i bank eller ha investor, som i alle fald vi kræve personlig hæftelse af DIG uanset selskabsform

Du vil kunne ændre personlig virksomhed til IVS når det kommer i 2014, men det koster lidt at afslutte regnskab og starte - eller du kan vente - eller du kan køre personlig virksomhed nu - og tage stilling siden

Hej Cookie

Jeg her bemærket de nuancer, du fint skriver om her. Når jeg vejer fordele og ulemper synes jeg at et IVS virker som en bedre løsning i mit konkrete tilfælde. 

Enkelte fortæller at der måske kan blive noget beskatning af eventuelle aktiver ved ændring af virksomhedsform fra enkeltmandsvirksomhed til IVS. Kan du fortælle om det er korrekt?
Vil det at omdanne en enkeltmandsvirksomhed til IVS svare til apportindskud? Det kan man vist ikke i et IVS.

Kan du give en idé om prisen på at starte og slutte et regnskab? Jeg kommer til at få et regnskab med meget lidt aktivitet. På det tidspunkt har jeg stadig produktet i betaversion (og her snakker vi ikke om raketforskning eller andet kompliceret) og der er heller ingen omsætning.
Vi snakker en lille virksomhed der bruger billys billing.

Venlig hilsen 

Morten Steinmejer 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)