Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstil konv. mål i Analytics - virker ikke med Dandomain Webshop 8??

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Ny Form Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Som overskriften antyder, så har jeg problemer med at opstille et simpelt konverteringsmål i Google Analytics, hvilket jeg tror har noget med vores opdatering til Dandomain Webshop 8 at gøre.

Førhen var der 4-5 steps i checkout processen som vores kære kunder skulle igennem, men dette er heldigvis blevet forenklet vha. OnePage Checkout.

Disse steps hed før: 

/shop/showbasket.html

/shop/order1.html

/shop/order2.html

/shop/order3.html

- indtil at kunderne endelig endte ved destinationen /shop/order4.html.

Nu her har OnePage Checkout forenklet alt dette, da step 1,2 og 3 er samlet på en side, men.......

Når kunden er i "showbasket" og trykker "videre til bestilling", så ryger kunden over på denne side:

https://pay.dandomain.dk/proxy.aspx?merchantnumber=4877683&LoadBalancerRealIP=&sessionid=ASPSESSIONIDCADDSSAT=PGCPFOBCOCOJHLMLALLIEGBK;ASPSESSIONIDACDCQSBT=NDPIFOBCLCCHBLPBHEIOAMIC&checksum=18bf00e71e541111634ad1c83f19c5c4&AddFormPostVars=1&tunnelurl=http://www.ny-form.com/shop/checkout.html%3Ftunnel%3D1%26MerchantNumber%3D4877683

Mit spørgsmål er så - hvor meget af denne URL eller hvilken del skal jeg smide ind i min konverteringstragt som trin 2 efter /shop/showbasket.html i GA?

På forhånd tak

//Jesper

Besøg min personlige blog på www.jesper-holst.dk.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 08:13

Nu hvor du har fået OnePage Checkout, så begrænser det jo din tragtvisualisering en del. Så dit nævnte link (dandomain betaling) kan/ skal du ikke benytte i din tragt. Dette link er eksternt og din Analyticskode ligger ikke på denne side.

Så fremadrettet vil din tragt blive max 1 eller 2 steps. Så hvor der er store fordele ved OnePage Checkout er en af ulemperne netop, at man kan have svært ved at se hvor det eventuelt går galt i købsflowet!

Mvh.

Johannes

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Fra  Ny Form Skrevet kl. 08:53

Hej Johannes.

Mange tak for dit svar - det med det eksterne Dandomain link giver rigtig god mening :)

Jeg har smidt showbasket ind som det eneste i tragten, og så må jeg arbejde ud fra det.

Med Venlig Hilsen

Jesper 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 09:22

Send mig en PM, hvis jeg skal tage et hurtigt kig på din Analytics og tjekke at at er sat korrekt op!

Johannes

Fra Otterup
Tilmeldt 24. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:35

Hejsa

Faldt lige over denne tråd da jeg ledet efter noget andet :-)

Du kan evt. lade din "ordre gennemført" side være det endelige mål, så kan du se hvor mange der falder fra uden at købe noget.

Blot en idé

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:32

Er jeg den eneste der sidder tilbage og er nysgerrig efter at høre om du fandt fejlen?

Venligst

Brian Phillip

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Fra  Ny Form Skrevet kl. 07:31

Hej alle sammen.

Mange tak for alle jeres svar, og jeg skal beklage at jeg ikke har vendt tilbage før nu, men jeg har været fuldstændig ophængt med arbejdet.

Min konklusion på dette problem er, at jeg desværre ikke kan analysere 100 % på købsflowet, da jeg ikke har mulighed for at tracke på Dandomains gateway URL.

Jeg har sat "ShowBasket" op som mål 1 og /Order4 som den endelige destination, hvor der der imellem er DD's betalingsgateway. Man kan så nogenlunde analysere sig til at det er der kunderne smutter, hvis dette er tilfældet.

Nu hvor jeg lige har jer, vil i så dele lidt ud af jeres erfaringer med frafald i købsflowet? Her tænker jeg mest på hvor mange % der hopper fra, og hvad jeres konklusion på dette kunne være...

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Fra  Ny Form Skrevet kl. 07:31

Jeg har desuden også snakket med Dandomain, og de var ikke til nogen hjælp overhovedet...

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)