Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostning til erhvervskonto i Danske Bank

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har starte et ApS og skal i den forbindelse også have oprettet en erhvervskonto. Jeg har kontaktet min normale bankforbindelse Danske Bank, som gerne vil oprette en sådan. Udgiften hertil er som følger: Oprettelsesgebyr 5.000,- kr. (denne omk. vil de dog gerne se bort fra), gebyr pr. kvartal 600 kr., valgfri forsikring i forbindelse med beskyttelse af hacking af erhvervskonto årligt 800 kr.

Syntes umiddelbart det lyder en smule dyrt, men er ellers glad for min bank og forbindelserne der. Er lidt nysgerrig omkring hvad i andre der har en erhvervskonto mon betaler? - ved godt nogle blot bruger en alm. konto som er stort set gratis, men den går vist ikke ved ApS. 

Mvh

Thomas

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 11:43

Hej Thomas.

Ja et er efterhåpnden den pris man skal betale for at kunne få en konto til sin virksomhed

Jeg ved at Danske Bank er nogle af de dyreste på det område, og jeg kan ikke se hvad forskellen på deres og andre bankers produkter/services er. syntes ikke det er meget man får for sine 600 kr. kvartalet.

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50

De 5000 kan vi jo se bort fra - det må man vist sige var et stort tal. Det kvartalsgebyr er ikke usædvanligt, men det vil være helt forskelligt fra virksomhed til virksomhed - og hvor længe engagementet har kørt. Jeg har aldrig betalt gebyr og gør det pt ikke for 3 aps med hver sin ervhverskonto

Forsikringen er god nok, den afhænger af beløbet men sagen er, at hvor private konti er forsikret mod netbanksindbrud, så er firmakonti ikke, og derfor bør man, hvis man vil være sikker, forsikre mod det. Jeg kan sige at Willis Danmark er blandt de meget brugte til det speicial område, og der mener jeg prisen ligger på knapt 500 kr for en forsikringssum pop til 2 mio og ca 800 for omkring 5-6 mio kr. Du kan jo tage tilbud fra Willis Danmark (let at google) og holde op mod bankens (som også sagtens kan være samme selskab) og lige høre banken hvilken sum der dækkes af deres 800 kr

Tilbage er så det gebyr og det kan du bestemt prøve at forhandle bort - eller aftale skal gælde år 1 kun eller andet - og samtidigt - stadigt medens du holder dit gode forhold til DDB, taler du med et par andre banker, Nordea som en stor, Spar Nord som en mindre eller hvad du kunne finde på og hører dem, hvis du flytter alt til dem, hvad de tilbyder - rente og gebyr osv. Er de under DDB kan du skifte eller presse DDB - det er ren forhandling, hvor du skal være effektiv, men ikke miste den gode kontakt før du evt er klar til et bytte.

Måske vil du se at andre også kræver et gebyr, måske ikke. Held og lykke med det og med dit ApS

vh John

Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 12:12

John, tak for tippet med Willies Danmark - det vil jeg kigge på! Forsikringen havde jeg nemlig tænkt mig at tegne - tør ikke lade være. Har været kunde i Danske Bank i mange år og er af flere forskellige grunde godt tilfreds med dem. Jeg skifter ikke bank pga. et gebyr, men jeg vil selvfølgelig forsøge at forhandle det ned og helst helt ned på dit niveau ;) 

Hav en fortsat rigtig god dag.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 17:51

Så blev den ged barberet! Brugte dig John og Willis DK som eksempel overfor min bankrådgiver og vupti - du fører en god sag Thomas, vi er glade for at have dig som kunde og vi glemmer bare de kvartårlige gebyrer.

God weekend til jer alle.

Mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47

Thomas:
Så blev den ged barberet! Brugte dig John og Willis DK som eksempel overfor min bankrådgiver og vupti - du fører en god sag Thomas, vi er glade for at have dig som kunde og vi glemmer bare de kvartårlige gebyrer.
godt gået - præcis - tal deres sprog, forhandel, hold god tone og man kommer langt - det skal jo gerne for begge være starten på et godt samarbejde som begge kan være glade for

Godt gået

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)