Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit "Count per day" plugin og Google Analytics viser vidt forskellige stats??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 91
Fra  diam.dk Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

På mit wordpress site har jeg installeret plugin'et Count per Day, og bruger samtidig også Google Analytics.

Mit Count per Day plug-in viser at jeg fx i dag har haft 58 besøgende, men Google Analytics viser at jeg kun har haft 4.
Hvorfor denne forskel. Det har været sådan de sidste mange dage, hvor Count per Day viser utroligt mange besøgende på én af mine sider, og hvor de besøgende komme fra mange forskellige lande rundt om i verden.  

Kan nogen forklare mig hvad det er for noget?

Tak
Henrik :)

http://diam.dk/ - Affiliate site med et stort udvalg af nettets bedste ure, smykker og tilbehør. Kig endelig indenfor. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:51

Hej Henrik.

Har du nogle filtre i Analytics?

Yderligere kan det være dit Plugin tæller crawlere med, hvilket er mit bedste gæt.

Mvh.

Casper

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:53

Lidt teknisk forklaring:

'Count per Day' plugin, ligesom mange andre plugins til Wordpress, og statistik software på dit webhotel, logger data eller læser data fra access_logs (så alle besøgende der er kommet ind), så lige så snart der bliver registreret aktivitet, vil det blive talt som en 'besøgende'.

Google analytics, måler dit besøgstal ud fra et stykke Javascript kode som er indsat på siden, dette javascript skal afvikles af browseren, før google registere 'et besøg'.

'Problemet' ligger i, Count per Day, tæller højest sandsynligt også bots med, den vil tælle besøgende der ikke har javascript slået til, men den vil også tælle spam bots der prøver at tilgå din side.

På en måde giver det et mere realistisk resultat af hvad du faktisk har haft på din side, men Google Analytics er nok mere realistisk, hvis vi kigger på rigtige personer.

Derfor vil du se en kæmpe forskel i besøgstal, og personligt vil jeg bruge begge tal, fordi begge 2 siger noget om din side, men man skal analysere dataen meget for at det er brugbart.

Så det er helt logisk at du har forskellen, og alle andre vil også have det, der er både gode og dårlige ting ved begge måder at måle besøgstal på!

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 91
Fra  diam.dk Skrevet kl. 11:16

Perfekt, mange tak for gode svar!!
Fortsat god dag :)

http://diam.dk/ - Affiliate site med et stort udvalg af nettets bedste ure, smykker og tilbehør. Kig endelig indenfor. 

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 12:29

Hej Henrik. 

Det kan være at den viser eksponeringer.

vi oplever også at der er en lille forskel fra google og så det plug in vi bruger, men det er kun et par f eks. 300 på WP og så 297 på Google. 

Prøv dette plug-in. det har en god annalyse del http://wordpress.org/extend/plugins/jetpack/

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 12:41

Jeg oplever at Count per day tæller facebook med hver gang der er nogen der liker eller deler. og så tæller den også bots med (dog untagen google og de andre store søgemaskiner)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)