Vi har intet imod at hæfte solidarisk for hinanden, men vi ønsker at få lavet en ordning således at vi skal have et fælles skriftligt samtykke, førend vi kan købe noget gennem firmaet der koster over 5000 kr. Er det muligt at få lavet sådan en ordning, og hvad der skal til? Vi har tænkt på at få lavet en kontrakt på dette via. en advokat (Altså en kontrakt på vi begge skal have skriftligt samtykke på hvad vi køber, igennem firmaet såfremt produktet/varen koster over 5000 kr.) Nogle som har erfaringer med en sådan ordning i et interessentskab? Vil det blive noget rod og et alt for stort papirarbejde? Er det muligt at få lavet en kontrakt på det, via en advokat som vi har tænkt os? Kan det gøres på en meget nemmere måde. Gennem en måske allerede eksisterende formular? Vh Tobias Storm
|
I kan fint lave kontrakten og den er gyldig. Sørg for at få nogle andre med lidt juridisk forstand til at læse den igennem, det er godt nok. (Jeg vil ikke negligere en advokat eller revisor, men det er tydeligvis ikke den slags penge i har lyst til/kan bruge pt.).
Vær dog opmærksom på at jeres kontrakt udelukkende er noget værd indbyrdes. Med andre ord kan 'jeg' sælge dig noget for 5001 kroner. Du+din partner nægter at betale. Jeg slæber ham til inkasso og fogedretten. Han kommer til at betale. Han kan så anlægge et civilt søgsmål fordi du har brudt jeres indbyrdes aftale.
Aftalen er i sig selv fin nok fordi den giver jer to indbyrdes klare retningslinjer - men den er altså ikke mere værd. Ligeledes bør i formulere jer ud af at købet blot faktureres som 2 stk á 2.500,-