Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg ønsker at sælge i Japan...............

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 53
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et problem og håber nogen kan hjælpe.

Jeg sælger marine sweaters og vil gerne have dem produceret, det har været svært, men nu har jeg fået hjælp her igennem, men vi fremstiller også håndlavede nisser, jeg har i det sidste stykke tid forsøgt gentagende gange at komme i kontakt med Japan, og mega mange mails har jeg skrevet uden form for kontakt med nogen som helst, jeg er lige ved at gå i spåner, kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg kommer i kontakt med de Japanske firmaere der sælger jule ting, måske sidder der en sød Japaner derude som vil hjælpe mig videre.....?

Mvh

Strikpigen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jytte,

Du er på en mission impossible. Japanere opsøger selv de ting, som de ønsker og du får ikke mulighed for at komme ind på det japanske marked, før du har en japansk samarbejdspartner. At finde sådan en er noget nær umuligt - og det kan jeg sige, fordi jeg selv har været dér og lykkedes dog med det.

Vi måtte gå mange omveje før det lod sig gøre og det havde ikke ladet sig gøre, hvis vi havde forsøgt direkte at finde kontakter i Japan. Skulle det imidlertid lykkes dig at finde den forjættede kontakt, så kræver det minimum besøg i Japan og modsat med dyre restaurantbesøg og viden om japansk etikette før du begynder at kunne forhandle om salg til Japan.

Det vil kræve masser af dig og der er ingen garanti for, at du i din livstid får solgt noget til Japan - mit råd til dig er derfor: Lad dig ligge, medmindre heldet nærmest tilsmiler dig og der kommer en løsning på en eller anden gylden vis.

Tilmeldt 10. Mar 10
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 23:09

Hej

Tak for dit svar, det var jeg nok inderst inde klar over det var sådan, men håbede der var en anden mulighed.

Jeg må bare håbe lykken smiler til mig en dag

Mh

Jytte

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:30

Hej Jytte.

Hvad er grunden til at lige vil ind på lige præcis det japanske marked?

Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 00:04

Hej Jytte

Hvad med at kontakte den kommercielle afdeling på den Danske Ambassade i Japen. De kunne måske have en ide til en kontakt. Har selv arbejdet som kommerciel Trainee på den Danske Ambassade i Saudi Arabien, hvor vi var behjælpelige med den slagt 'små opgaver', uden betaling! 

Held og lykke

De venligste hilsner 

Dennis 

Tilmeldt 10. Mar 10
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 07:22

Hej

Jeg sælger nisser og HC Andersen figure, jeg har kendskab til 2 danske virksomheder der sælger mange nisser til Japan, derfor ville jeg prøve at sælge til Japan, jeg kan se de har en del virksomheder derude, som handler med den slags ting, men jeg har skrevet til dem, men der kommer aldrig noget svar

Mvh

Jytte

Tilmeldt 10. Mar 10
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 07:30

Hej Dennis

Jeg har haft kontakt til Ambassaden og modtaget 4 adrr til nogle som kunne være intresserede , men det var ikke lige det jeg ønskede, men jeg fik aldrig noget svar fra de 3 virksomheder og den 4. var ikke intresserede

Derfor prøver jeg Amino

Mvh

Jytte

Tilmeldt 1. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:07

Hej Jytte

Ved det er lang tid siden du skrev her, men hvis du stadig tænker på det Japanske marked så vil jeg gerne høre fra dig.

mvh Tine

Tilmeldt 10. Mar 10
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 14:05

Hej Tine

Det er stadig aktuelt

Skriv en mail til mig på strikjytte@gmail.com

Glæder mig til at høre fra dig

Mvh

Jytte

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du aldrig overvejet hvorfor du måske ikke får svar fra de japanske firmaer du skriver til?  I langt de fleste japanske firmaer er der sjældent nogen der kan engelsk, så det gør situationen noget vanskeligt. Udover sproglige problemer er det meget vigtigt at have referencer eller noget der kan introducere dig til firmaet.

Prøv i første om gang at kontakte Jetro i København. Jetro er det japanske handelkammer, de er meget hjælpesomme, dem kan du få til at kontakte firmaerne på japansk.  

JETRO COPENHAGEN Rådhuspladsen 16, 1550 Copenhagen, DENMARK
Tel:45-8896-8627
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)