Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg så nu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! :)

Jeg er snart færdig med HHX, men er meget i tvivl om hvad jeg skal nu? :o Det var først meningen at jeg ville læse videre til ejendomsmægler, men er så skoletræt :( Nu er jeg begyndt at tænke på elevplads.. Jeg elsker at arbejde med salg og marketing

Er der nogen er jer der har nogle gode ideer til hvad jeg skal?? 

Tak på forhånd. 

Jonas Madsen :) 

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 15:06

Hej Jonas,

Ærgerligt at du ikke bor i København. Jeg har nemlig en ven der sagde noget om at han søgte en kvik ung sælger? :)

- Thomas L.

Fra Grindsted
Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:03

Ja dsv.. :/ Men 1000 tak for dit svar :)

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:00

Hej Jonas

Nu skal man passe rigtig rigtig meget på hvad man fortæller andre skal gøre. Så jeg ville ikke sige hvad du skal gøre, men hvad jeg selv ville have gjort. Jeg tror de fleste vil fortælle dig følgende:
"FIND DET DU BRÆNDER FOR OG GÅ EFTER DET!" (Også selvom det ikke ligner lige pt. at det vil give noget indtægt.)

Men altså; HVIS det var mig og jeg skulle 'starte forfra' så ville jeg;

1) Tage et 'sabbats-år' fra studierne og modne menneskeligt. (Jeg går ud fra at du er forholdsvis ung) Man kommer til at fortryde noget så inderligt senere hvis man begynder at bevæge sig ud af en linie, men egentlig ikke interesserer sig for......

2) Få et 'ligegyldigt' arbejde så jeg kan overleve, mens jeg læser stolpe op og stolpe ned om alle de marketingsformer der findes. (Når det nu er det som du interesserer dig for.)
Jeg ville især nok kigge på social-media-marketing og andre forholdsvis nye brydninger. Finde ud af hvem der egentlig ved hvad de snakker om og hvem der ikke gør.

I den context vil jeg se den her tale af guruen inden for marketing - Steve Jobs
(Jeg har oversat den til dansk, for det er næsten ikke til at forstå hvad han siger.)

For ligegyldigt om man bruger offline, online, social-media, film eller andre metoder til branding, så er der nogle helt grundlægende ting som bare skal være på plads. Og mærkeligt nok er det de færreste virksomheder som rent faktisk forstår at gøre det. Apple mestrede det (i det mindste mens Steve Jobs levede.)
Brug de 6 minutter og 55 sekunder den her film tager og så er du klædt på til at forstå det meste af psykologien bag god marketing. (Efter min mening)

Dér ville jeg starte og så ellers lytte til hvad der føles rigtigt i maven, mens jeg gør det :)

Held og lykke og god vind.

// Brokop

ps. Du skulle næsten også se Steve Jobs's tale til Stanford. Den handler netop om hans valg i livet og han droppede ud midt i studiet og gik efter det han brændte for. Den tale er intet mindre end fænomenal:

"> ">

http://brokop.com/

Fra Randers
Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 161
Fra  Goldheart.dk Skrevet kl. 10:20

Hey Jonas. 

Hvis du er skoletræt, synes jeg også, at du skal tage et sabbatår. Ud at rejse og opleve verden ELLER bruge tiden på at starte noget op, hvis du går med den drøm. Ellers så må du rundt og søge en elevplads. Følg dit hjerte.

Jeg håber, du finder ud af noget :-) God vind!

Mvh
Erik  

Mangler du nogle lækre smykker? Find dem på --->Goldheart.dk <---

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 14:57

Hej Jonas, 

Du skriver at du er skoletræt .

Har du mulighed for det, så ta' ud og rejs! Gerne et år. 

Se dig omkring - Lad alle fordommene bleve hjemme, og så lidt bagage som muligt. Vær fri og åben til at mød mennesker, Se, Føl, mærk, smag, fornem, oplev! Opsøg alt det du ikke kender til.

Det er den bedste uddannelse du kan give dig selv.

God vind! 

PS/

Brokop,

Tak for et super link til Steve Jobs Tale til Standford. 

Har hørt den før, men helt sikkert værd at lytte til igen og igen.

Han er spot on med guldkorn hele talen i gennem, med hvad der virkelig er essentiel i livet. Ikke bare for valg af karriere, men for 'det hele menneske' :-) 

vh

Ann 

Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 15:19

Ann Antons:
Tak for et super link til Steve Jobs Tale til Standford. 

Hej Ann

Selv tak. Jeg kommer nok til i ny og næ at sætte ham op på en piedestal, men hold nu op hvor var han en dygtig mand til at kommunikere :)

/ Brokop

http://brokop.com/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)