Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver du skræmt væk?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Diversa Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig nogle bud på, om der er noget på vores hjemmeside,  der virker mærkeligt eller useriøst..

Jeg kan se i analytics, at der er ret mange der aldrig når længere end til forsiden.  Nu leder jeg lidt efter en forklaring. Hvad synes du om siden??

På forhånd tak for hjælpen.

www.diversa.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04

Hej

Jeg kan godt lide den overordnede idé med farver og lidt kant. Dog synes jeg, at de sorte farver på det grønne virker en anelse uprofessionelt. Jeg kunne godt ønske mig noget lysere på en "mørklys" grøn. Evt. nogle "knapper" i stedet for blot links i toppen, gerne i hvid.

Desuden bør teksten og opsætning på hele sitet, specielt ift. billeder m.v. sættes lidt pænere op. Det virker lidt råt og hurtigt sat ind.

Jeg synes dog, I har fat i noget - der mangler dog noget finpudsning :-) specielt når jeres side handler om webtilgængelighed.

Mvh.

Christian 

Fra København
Tilmeldt 23. May 12
Fra  Diversa Skrevet kl. 14:16

Hej Christian

Mange tak for din tilbagemelding.. 

- Det virker som nogle gode og fornuftige råd. Jeg vil se hvad jeg kan gøre ved det..

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:32

Det første der slog mig, da jeg kom ind på siden er de tre meget store ikoner du har lige i synsfeltet, dem med videoanalyse osv. Og der gik faktisk lidt før, jeg faldt ud af, hvad det egentlig var hjemmesiden drejer sig om. Havde jeg til gengæld set din tekst med "Webtilgængelighed - få styr på det nu" som det første, så tror jeg det ville have hjulpet mig. 

Jeg synes din bjælke med "webtilgængelighed - få styr..." og ikonerne er meget stor. Hvis den blev lidt mindre, så man ikke skulle bladre så meget op og ned af siden, tror jeg også det kunne være rigtig godt. 

Jeg kan godt lide at man begrænser sine farver lidt. Så det f.eks. er grønne farver der går igen på siden. Der må gerne være flere grønne nuancer, det synes jeg ser fint ud. Så jeg ville overveje at skrifte farve på dine ikoner, så det ikke ser ud som om, man har valgt en eller anden tilfældig farve, da man lavede ikonet. 

Ud over det så synes jeg opbygning af siden er fin og overskuelig

Hilsen Mie

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 14:57

Hej Lars,

Jeg synes at din menu er alt for "tyk" + selve menuen virker alt for lille. Gør eventuelt selve menupunkterne lidt større og få gjort headeren tyndere. Derudover så synes jeg, at der går for lang tid, før at man for noget indhold smidt i hovedet. Du skal scrolle for lang tid, før du finder ud af, hvad siden egentlig handler om.

Få desuden lavet nogle Call to action knapper - det ville gøre det en del bedre.

De bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:18

tror du skal gære en del mere ud af at fortælle hvad "webtilgængelighed" er.

Ud over det så virker jeres design meget "firmanetet" og minder lidt om et pacman spil fra 1980. Skriv så folk uden teknisk indsigt forstår hvad det er i sælger, og gør jeres design lækkert. Så er i nået et godt stykke vej.

Fra København
Tilmeldt 23. May 12
Fra  Diversa Skrevet kl. 19:58

Hej,

Tak for jeres kommentare. Det har været rigtigt godt at få lidt feedback.

Tror første opgave bliver at gøre det klart lidt hurtigere, hvad vi arbejder med.

Tak 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:30

Det eneste jeg når at se på forsiden, når jeg skimmer den, er noget med webtilgængelighed.. Og så ved jeg ikke rigtig, hvad der menes med det. Umiddelbart ville jeg tænke, at det har noget at gøre med om vores webshop er tilgængelig på nettet?.. Eller måske noget med om vores webshop kan vises i alle slags webbrowsere?

Efter at have læst teksten nedenunder "Få hjælp med webtilgængelighed", forstår jeg, hvad det går ud på - så skynd dig at flytte disse argumenter op på siden, så man læser dem først - og i stedet kunne overskriften måske være "gør din hjemmeside læse-venlig" i stedet for ordet webtilgængelighed.

Når man klikker på "se hvad vi tilbyder" bliver det ikke uddybet ret meget - man skal ringe for at få noget mere konkret af vide.

Men jeg opdager dog, hvad det rigtigt er i laver! I tester vores hjemmeside ved, at det rent faktisk er rigtige mennesker med læsevanskeligheder af forskellig art der tester siden - er det rigtig forstået? Det er da super smart!! Det skal i da også have til at stå på forsiden!

I det hele taget skal i nok have lidt bedre tekster på jeres side - særligt da i jo skal leve af at rådgive folk om deres tekster..
Det er lidt hårde ord, men fordi i netop sælger rådgivning omkring hjemmesiders tekster, ville jeg som kunde først og fremmest kigge på jeres egne tekster og her ville jeg falde fra. Ligesom jeg aldrig ville få lavet tænder hos en tandlæge med rådne fortænder ;-)

F.eks. jeres kontaktside..
Der står intet om direktøren - er hun ejer? Startede hun virksomheden? og hvorfor, har hun selv læseproblemer?
Johannes er studentermedhjælper, men jeg er egentligt ligeglad med, hvad han læser, når han ikke er på arbejde -jeg vil heller vide, hvad hans funktion er, når han ER på arbejde.
Lars tekst er mere personlig, hvilket er godt - men den er lidt ufærdig og negativt ladet -den kunne afsluttes med "derfor vil jeg gerne opnå.." et-eller-andet.

Fra København
Tilmeldt 23. May 12
Fra  Diversa Skrevet kl. 14:34

Hej Jakodan,

Tak for rigtig god feedback. - Det er meget brugbart.

Det er meget interessant, at du tror vi vil rådgive om tekster. - Det vil vi nemlig slet ikke.  

På www.jakodan.dk kan man fx. ikke komme rundt på siden vha. tastaturet. Det afskærer mennesker med alvorlige museskader og bevægelseshandicaps fra at benytte siden. - 

Hvis du vil se hvad jeg mener så prøv at åbne Internet Explorer. Her skal man med "tab" tasten kunne bevæge sig rundt mellem sidens links, og så aktivere dem med et tryk på "enter. Det kan man ikke fordi der ikke bliver vist en markering af hvilket link der er aktivt. På mange andre sider vil du se en stiplet linje, eller en anden form for markering rundt om det link der har tastatur fokus.

Der er en lang række forskellige ting, der kan gøre det besværligt eller umuligt for forskellige brugergrupper at benytte en hjemmeside. Det er disse ting vi hjælper med at identificere.

Vi har helt klart brug for at blive meget bedre og hurtigere til at forklare, hvad vi laver..

Mange mange tak. - Det har været meget lærerigt.

Mvh:

Lars

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:45

Aha - det er nok fordi jeg skimmede teksten på jeres forside hvor der står folk med læsevanskeligheder, koncentration- og indlærings vanskeligheder osv..
Så gik jeg ud fra det var noget med at i tjekkede fx vores hjemmeside for om vi brugte for lange/svære ord, om skriftstørrelsen var god osv.

Men det er jo faktisk fint, at jeg misforstod, for hvis det er dét der sker når andre læser på siden også, så ved i jo nu hvad det er der kan rettes.

Sig endelig til hvis jeg skal prøve at kigge igen på et andet tidspunkt og se om den fiser ind med det samme :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)