Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskyde ekstra kapital i ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ejer et Holding som ejer et driftselskab. De 80.000kr som holding indskød i driftselskabet er brugt og jeg har behov for at tilføre yderligere kapital for at kunne fortsætte udviklingen af mit produkt. Mit spørgsmål er, er der nogle regler jeg skal være opmærksom på i den forbindelse? Jeg ejer 100% af Holding som ejer 100% af driften. 

Kan jeg indskylde fx 50.000kr privat i mit Holding som derefter indskyder disse i driften? 

Glæder mig til at høre fra jer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Fang en revisor. Hvis det er fordi du skal genetablere en tabt egenkapital eller en kapitaludvidelse eller et rent lån, har forskellige forudsætninger og konsekvenser, et lån f.eks gør intet for egenkapitalen, og så kan der være andet du også skal gøre i den forbindelse som ledelse
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 18:33

Jeg vil foreslå at du låner holdingen de kr 50.000 ved at indskyde dem på mellemregningskontoen, så kan du altid hæve dem igen når du vil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40

kah:
Jeg vil foreslå at du låner holdingen de kr 50.000 ved at indskyde dem på mellemregningskontoen, så kan du altid hæve dem igen når du vil
helt enig hvis det er likviditet som er klemmen alene - men som du skrev - de indskudte 80.000 var brugt og det KUNNE betyde du også skal håndtere egenkapitalen og måske hele kapitalberedskabet så kreditorer ikke kan hævde, at du lånte penge til holding, men drev drift videre uden egenkapital og måske uden at kunne betale - med mindre holding forbarmede sig med lidt penge ned - så du skal håndtere drifts situation også - hvis egenkapitalen skulle være 0

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 18:47

Hvis du gør som foreslået skal du oprette en lånedokument mellem dig og direktøren også (dig) og husk renter.

Tilmeldt 5. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:50

Tak for alle jeres svar. 

Tror det er den rigtige løsning at låne pengene fra mig privat til driftselskabet (det er der pengene mangler til at forsætte udviklingen). Så jeg opretter et lånebevis med renter. 

Mange tak for hjælpen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:14

Jacob:

Tak for alle jeres svar. 

Tror det er den rigtige løsning at låne pengene fra mig privat til driftselskabet (det er der pengene mangler til at forsætte udviklingen). Så jeg opretter et lånebevis med renter. 

Mange tak for hjælpen

Jeg er helt enig med dig, men skal driftselskabet ikke bruge de penge? Du må huske på, at der går ikke lang tid før mange af disse penge også er brugt og så har du problemet med likviditet og tabt egenkapital igen. Hvorfor ikke låne selskabet dobbelt så meget, hvis du ellers har pengene til rådighed og de ikke er øremærket andet formål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At låne sekskabet penge løser jo ikke det formelle problem med at egenkspitalen er brugt og skal genetableres.

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 11:58
Det er jo nok driftselskabet som har brugt kapitalen, så jeg mener som du også selv skriver du låner holding pengene som så indskyder pengene i driftselskabet ApS kapital
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)