Hej Amino Jeg er desværre en af de ramte i krisen og vil derfor gerne sælge min enkelmandsvirksomhed efter 3 år inden for telemarketing. Jeg har flere projekter og har derfor nogen spørgsmål. Mit dilemma er at jeg har flere SE numre på samme cvr nr som jeg har telemarketing virksomheden i. Hvordan sælger man virksomheden i denne situation når man stadig skal bruge CVR nr til min anden virksomhed? I virksomheden afholder jeg også kommunikationskurser for virksomheders medarbejdere, som ikke bliver solgt med ved overtagelse af virksomheden? Hvordan skal jeg kringle den? Er det bare at noterer det når den nye ejer skal overtage telemarketing delen eller hvorledes? Virksomheden er tilføjet til virksomhedsbørs, men er der andre tilsvarende sider der vil være relevante i denne situation? På forhånd mange tak for jeres hjælp! |
optimalt skal du tage en revisor ind over af hensyn til din skat. Problemet er ikke så meget aktiver som køber får, for de kan jo vurderes og køber må købe dem af dig med moms og gøre det til markedspris, men goodwill for den del du sælger kommer jo så oven i og skal også med ind i dit regnskab som en indtægt og det kommer jo så ind i det SE nummer som du så skal ha bort så alt ligger i det samme CVR som forsætter - Det kan være nogen her kan sige om man kan sælge et SE nummer men jeg tror i praksis køber jo givet skal ha nyt CVR og dermed næppe kører det gamle SE videre under hans nye CVR
Ellers lige hør en revisor, det er sikkert ukompliceret
vh