Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp. Brænder bare sådan for det :-) hvordan starter jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har arbejdet i blomsterbutik i flere år og elsker bare det fag. Ikke for at prale, men jeg kan virkeligt mit kram og har styret butikken når chefen har evt. Holdt ferier osv.
Nu er jeg så nået dertil at jeg jo selvfølgelig selv vil være chefen, så derfor vil jeg starte egen butik op, men men men hvordan kommer jeg igang? Jeg ved hvilke firmaer jeg vil handle med osv. Har også været på besøg hos en butik der lige er blevet sat til salg som ikke er en blomster butik, men det kan det sagtens blive til. Men det ligger i en meget lille by, men lige overfor plejehjemmet og kirken osv. Jeg ved at befolkningen støtter butikker osv i deres egen by og de er kanon gode til at bakke op om nystartede osv. Men men men. Jeg aner intet ang. Budgetter og hvor meget der skal ind kommer ud. Nogle der kan hjælpe? TAK
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver altid lidt nervøs nnår nogle skriver at vi de købe en butik som ikke er i samme fag som de er - for hvad er det så du vil købe? Bare placeringen? Den er ikke mange øre værd..
Find en GOD placering, tag ikke den næst-bedste eller den billigste, men vælg den RIGTIGE!
Brug ALT din tid på det i starten - overvej om det kan betale sig at ligge i en lille by, er det så ikke billedere at køre blomsterne derud og så have butik i en større by?

Det lyder som om du er SUPER frisk på at få startet op, og det er jo en rigtig god begyndelse.
Du er nødt til at starte med dit budget, du kan f.eks. bede den butik som er til salg om hvad de har af udgifter på ALT, husleje, skrald, varme, vand osv. og så skal du undersøge hva forsikring koster, telefon, internet osv. Alt til at drive din butik.
Læg også din egen forventede løn ind (også på dine evt. medarbejdere)
Når du har alle udgifterne, kan du nemt se hvad det koster dig at drive butik.
Find ud af hvad din avance er på salget, måske du kender der nogenlunde fra der hvor du er nu?
Så kan du regne ud hvor meget du skal sælge for, for at det som minimum går i 0 :-)
Når budgettet er lavet, skal du ned i banken og snakke med dem om de vil hjælpe dig med et lån.

Måske din nuværende chef vil hjælpe dig igang?
 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ausk,

Hvor i landet høre du til?

Har nemlig en i familien som overvejer at sælge sin blomsterbutik pga. alderdom.

Mvh. Danny

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal måske også lige gå din ansættelseskontrakt igennem, for at være helt sikker på at den ikke strider mod det du skal igang med :)

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor i midt/Vestjylland :-) hvor ligger deres butik?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)