Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S - uenighed om vækst , hvad gør vi?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et I/S fordelt på 2, der desværre har undladt at skrive en I/S kontrakt. Efter at have været igang i 2 år, står vi nu ved en skillelinie. Firmaet er klar til at vokse, men den ene part er ikke klar til det, derimod er den anden part helt klar til at gå videre. Så vi skal på en eller anden måde blive enige om at dele os op.

Er der nogen der har gode forslag, vi vil helst undgå at blive uvenner?

Der er lidt aktiver i firmaet, men der vil være økonomiske omkostninger i det øjeblik firmaet skal vokse.

Firmaet har på nuværende tidspunkt adresse, hvor den part der ikke ønsker at vokse, bor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51

I må skilles -den der ikke vil være med må afmelde sig, og I må få opgjort aktiverne korrekt og overskud i i I/S til jeres skat på lukkedagen og du må forsætte i personlig virksomhed (eller ApS) på egen adresse - overtage aktiver ved at betale - men tag og sæt jer en time med en revisor med alle regnskabstal, så får I ret hurtigt et overblik over hvad der kan være af skattekonsekvenser.

Held og lykke med det, og til andre, ja, man skal lave omhyggeligt I/S aftale altid, men sådan er livet og så længe I ikke er uvenner her, så skal det nok løses

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:14

én af mine kammerater havde i/s med to kammerater, som han nu begge har købt ud da han selv ville afprøve sine evner med en webshop. har hørt at det skulle være en rigtig omgang pain in the ass at gå fra I/S til enkeltmandsvirksomhed, men muligt må det jo være.. Det var noget de to kammerater gik med til og de er stadig gode venner den dag idag, så det er da en mulighed for dig. Held og lykke :-)

Tilmeldt 10. May 13
Skrevet kl. 15:44

Tak for dit klare svar, og jeg ville ønske det var så enkelt. Der er den lille hage, at partner 1 ikke helt kan beslutte om han vil med eller ej, og prøver at vinde tid.

Partner 1, var egentlig den som meldte ud først at han ikke kunne overskue at vokse (han har jobs ved siden af) og det var først efter den udmelding jeg gjorde opmærksom på at jeg er helt klar til at tage springet. Og nu kan jeg ikke blive helt klar på om han har fortrudt.

Kunne det være en idé at tilbyde en eller anden procentdel i virksomheden, eller er der andre bedre ideér/muligheder?

Tilmeldt 10. May 13
Skrevet kl. 15:47

Ved godt det koster mere blod sved og tårer at gå selv :-) men de seneste 2 1/2 måned har jeg alligevel kørt det meste, grundet at partner 1 har skullet passe et job ved siden af. Tak for ordene, og dejligt at høre at det er gået godt for nogen.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:47

Er det hensigtsmæssigt med en partner, som er usikker på forretningen? .......

Få opgjort tingene og kom videre og tjen penge, istedet for at bruge en masse tid på det her. 

Tilmeldt 10. May 13
Skrevet kl. 16:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har nok ret Jacob, trænge måske bare til at få bekræftet min beslutning :-) Tak

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:23

StormDanmark:

Du har nok ret Jacob, trænge måske bare til at få bekræftet min beslutning :-) Tak

Venskaber og forretning kan være fantastisk - men det kan også ødelægge et venskab :-)  Så hellere få det afsluttet fornuftigt, som du også er inde på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)