Hej :) Jeg er i tvivl om min mand bliver korrekt beskattet af sin firma bil. Bilen er fra 2003 - købt til kr. 250.000,00 Han modtog bilen 1 maj 2009. Han beskattes stadig hver måned med kr. 5714,99 Er det korrekt... vh Carina |
Fri bil - Beskatning
- 1
Var den købt som ny skulle den skrives 25% ned i værdi dog max ned til 160000, og tallet være 3906 pr måned som jeg lige iphone regner, men regn efter og bed dog mandens arbejde om hvordan de beregner det, så dukker måske mere viden om ny eller brugt osv op, der kunne være noget udstyr købt med som ny som forhøjede grundlaget lidt for nyprisen og ramte dit tal Vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Korrekt - den er mere end 3 år gammel da han modtog den. Der til er der så osse mijløafgiften som han beskattes af. Men er det så korrekt at han altid skal beskattes således ? |
Det er helt korrekt. Cookies beregning plus årlig miljøafgift x 1,5 delt med 12 mdr. Umiddelbart lyder det korrekt. Afhængigt af hvad det er for en bil, så lyder det efterhånden forholdsvis dyrt at have den som fri bil. Prøv og regn lidt på om det ikke vil være fornuftigt at enten købe bilen og i stedet får kørselsgodtgørelse eller måske få bilen skiftet ud. |
Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk
jep - og ofte kan man få løn forhøjelse i stedet for fri bil - eller en skattefri kørselsgodtgørelse, men hvis man ikke kører meget firmakørsel, så ofte en lønforhøjelse der svarer til den udgift arbejdsgiver havde til bilen eller svarende til det beløb man beskattes af - som løn forhøjelse i stedet, også ganske meget brugt af mange Arbejdsgiver skal jo også en dag forny bilen vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Så lyder det som han bliver beskattet korrekt. :) Desværre er det således at arbejdsgiver ikke har råd til ny bil i nærmeste fremtid og vi har ikke råd til at købe bilen. Så det er jo lidt et dilemma - hvis som I siger - dyrt at blive beskattet af en gammel bil. Men der er desværre ikke et alternetiv .... |