Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri bil - Beskatning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er i tvivl om min mand bliver korrekt beskattet af sin firma bil.

Bilen er fra 2003 - købt til kr. 250.000,00

Han modtog bilen 1 maj 2009.

Han beskattes stadig hver måned med kr. 5714,99

Er det korrekt...

vh Carina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg forstår dig er det en brugt bil erhvervet mere end 3 år efter den var ny og så er det købspris gange 25% hvilket er ca 5208 pr måned
Var den købt som ny skulle den skrives 25% ned i værdi dog max ned til 160000, og tallet være 3906 pr måned som jeg lige iphone regner, men regn efter og bed dog mandens arbejde om hvordan de beregner det, så dukker måske mere viden om ny eller brugt osv op, der kunne være noget udstyr købt med som ny som forhøjede grundlaget lidt for nyprisen og ramte dit tal
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt - den er mere end 3 år gammel da han modtog den. Der til er der så osse mijløafgiften som han beskattes af. Men er det så korrekt at han altid skal beskattes således ?

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt. Cookies beregning plus årlig miljøafgift x 1,5 delt med 12 mdr. Umiddelbart lyder det korrekt. Afhængigt af hvad det er for en bil, så lyder det efterhånden forholdsvis dyrt at have den som fri bil. Prøv og regn lidt på om det ikke vil være fornuftigt at enten købe bilen og i stedet får kørselsgodtgørelse eller måske få bilen skiftet ud.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskabsfabrikanten:
Prøv og regn lidt på om det ikke vil være fornuftigt at enten købe bilen og i stedet får kørselsgodtgørelse eller måske få bilen skiftet ud.
jep - og ofte kan man få løn forhøjelse i stedet for fri bil - eller en skattefri kørselsgodtgørelse, men hvis man ikke kører meget firmakørsel, så ofte en lønforhøjelse der svarer til den udgift arbejdsgiver havde til bilen eller svarende til det beløb man beskattes af - som løn forhøjelse i stedet, også ganske meget brugt af mange

Arbejdsgiver skal jo også en dag forny bilen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lyder det som han bliver beskattet korrekt. :) Desværre er det således at arbejdsgiver ikke har råd til ny bil i nærmeste fremtid og vi har ikke råd til at købe bilen. Så det er jo lidt et dilemma - hvis som I siger - dyrt at blive beskattet af en gammel bil. Men der er desværre ikke et alternetiv ....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)