Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortæl hvordan i startede op eller påtænker at gøre.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fandt du frem til hvad du skulle beskæftige dig med?

Har du job ved siden af og er det deltids eller fuld?

Hvor søgte du info om hvad du skal gøre i forbindelse med opstart af virksomhed?

Er du med i noget iværksætter-samarbejde i den kommune du bor i?

Hvor har du startkapital fra og hvor meget har du måtte lægge?

Hvor har du dine varer, lagerplads?

Ja ved ikke om nogle af spørgsmålene er noget man bare ikke deler med andre, men ellers er i velkomne til også at skrive en PB.

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 14:04

Hej Anja,

1. Ville jeg se på mine egne kvalifikationer, samt hvad jeg bedst til og analysere dig selv hvor du kan bruges i spillet. Kamp gejsten betyder utrolig meget, hvis du opgivende så går det desværre galt, det tager omkring 3-5 år at bygge et firma op.

2. http://www.startvaekst.dk/ kan du hente en del info.

3. Der findes nogle iværksætter loger i hver kommune du kan komme i og få kunder herfra.

4. Startkapitalen skal du snakke med din bank om eller have klejnerne selv mindst 15-20 % og resten bank.

5. Lagerhotteller findes i hele Danmark du kan leje dig ind på, alternativt kan være du lejer lager lokaler selv.

Held og lykke.

mvh

Cenk

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 14:08

Hej Anja

Det er ikke for at være paranoid eller noget, men hvorfor spørger du?
(Er seriøst bare nysgerrig)

/ Brokop

http://brokop.com/

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 13
Skrevet kl. 14:13

Tak for svar.

Synes dog at det kunne være sjovt at hører/læse hvilke overvejelser f.eks. du har gjort da du startede op. Din butik er jo ret bred, synes jeg og tror da jeg skal have et par af de hovedhåndklæder Stick out tongue Kan man selv hente?????

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 14:17

Hej Anja,

Ja, det er faktisk ret interessant at høre hvad folks tanker herinde de er, jeg er ganske enig.

Jeg tænkte godt igennem hvad mine kompetencer var, samt hvad jeg havde af erhvervserfaring. Det samme gjorde min kompagnon som jg gerne ville starte med. Vi talte så vores erfaringer igennem, hvorefter vi fandt ud af om der var punkter der komplimenterede hinanden rigtig godt. Det var der :)

Jeg har ikke job ved siden af. Jeg stoppede min lederstilling i November 2012, og begyndte arbejdet på firmaet i starten af Januar. Min kompagnon er netop stoppet med sit job, og vi arbejder nu fuldtid på projektet.

Hvor søgte du info om hvad du skal gøre i forbindelse med opstart af virksomhed?
http://www.amino.dk - Har været vores hellige gral. Personligt har startvækst og andre sider ikke været specielt gavnlige, men det afhænger nok meget af temperament, og hvilken idé du går rundt med. De spørgsmål jeg havde fandt jeg svar på ved at benytte mig af søgninger på Amino, resten har jeg spurgt om - Og fået gode konstruktive svar.

Nej. Vi har prøvet 2 projekter i kommunalt regi, men ingen af dem gearet til os. Der er begrænset plads, meget faste rammer, og ikke mulighed for at starte op med mere end en enkelt medarbejder.

Vi har indtil videre lagt 60.000kr. Det er opsparing, og brugt til at investere i en del af det IT udstyr vi skal bruge. Det gode ved denne investering er at den også kan bruges til at stifte vores ApS (plus en sjat penge mere selvfølgelig) da udstyret har den værdi der er betalt for det.

Vi sælger ikke varer, men services, og ahvde derfor ikke brug for varelager

Håber der er lidt flere der skriver her, det kunne være sjovt at høre hvordan folk er startet og hvad der er gjort af tanker.

Lykke til med dit eget projekt Anja :)

Venligst,
Bjarke 

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 13
Skrevet kl. 14:18

Jamen fordi jeg selv rigtig gerne vil starte op med noget, men ved ikke hvad og så har jeg måske ikke helt troen på mig selv til at gøre det, men håber på at få lavet om på det (arbejder i alt fald på det) og så er det vigtigt for mig at hører fra andre hvordan i har gjort.

Har jo idéer i mit hoved, men har også en familie der skal passes, der skal mad på bordet og vi skulle gerne beholde taget over hovedet Smile Vi har også plads, men om der er plads nok til lager....tankerne er mange.

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 13
Skrevet kl. 14:24

Synes det er fantastisk så høflige, venlige og hjælpsomme folk er herinde, det er skøøøøøøøøøøønt.

Tak for dit svar, Bjarke. Big Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 14:28

Hej Anja,

1. der findes utrolig mange måder at sælge på, internet, direkte salg til dine kunder, og messesalg, osv. osv.

2. salg kræver tid og kræfter og mindre fritid til dit hjem det er stensikkert og ja man må undvære de små tit og ofte fordi salg overtager din fritid og hvis du ikke får understøttelse så er du nød til at løbe stærkere for at overleve.

3. Alternativ kunne være du startede op som fritidssælger f.eks. nævner jeg bare Alo Vera produkter, eller Topperware. og prøve det igennem uden den store kapital.

4. Køre internetbaseret virksomhed, men der skal du pare dig med et netværk der kan hjælpe dig med at få markedsført din internet hjemmeside, selvfølgelig er dette nogle kr øre spørgsmål du skal sætte dig ned og skrive ned, hvor meget disse ting kommer til at koste dig.
Lav nogle beregninger på tingene undersøg det først og hop ud i det.

Mvh

Cenk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:41

Anja:

Ved gøre det jeg/vi i forvejen havde kompetencer indenfor, og så ellers udbygge dem i hastigt tempo. Man skal være parat til virkelig at tage viden til sig, når man er iværksætter. Der er altid nye ting at lære.

Anja:

Både min kolleg og jeg sprang ud i livet som iværksættere på fuld tid samtidig. Vi flyttede op i vores sommerhus i Sverige i et år, for at kunne fokusere 100 % på forretningen, og få at kunne bo så billigt som muligt (begge vores lejligheder blev opsagt).

Anja:

Den virksomhed jeg tiltrådte var allerede stiftet da jeg tiltrådte, men startvaekst.dk er et godt sted at starte.

Anja:

Nej jeg bruger nettet, bl.a. Amino og G+.

Anja:

Jeg ved ikke præcis hvor meget vi havde sparet op inden vi gik fuld tid og flyttede. Vi havde nogle færdige projekter vi havde lavet ved siden af vores almindelige arbejde, som vi manglede betaling for, lidt affiliate sider, og havde sparet op begge to, og havde jo feriepenge og lidt andre ting der kom løbende. Så vidt jeg husker behøvede vi ingen indtægter det første halve år, hvilket var rigtigt rart. 

Anja:

Vi udvikler hjemmesider og laver søgemaskineoptimering, og arbejder begge hjemmefra. Så ingen lager eller fysiske varer her.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)