Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan arbejder jeg strukturet med et finde frem til min virksomhedside?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Hvordan arbejder man sig frem til en forretningside når jeg ved jeg vil være selvstændig (fuldtid på sigt - mulighed for deltid i opstartsfase)?

Findes der modeller etc.? Ved er er debatter om det herinde men kan ikke finde det - er helt ny bruger.

Pft.

Michael

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:17

Hej Michael

Velkommen til.
Der er masser af generel inspiration om virksomhedsstart her: http://www.startvaekst.dk/

Når du når lidt dybere i det, kan du stille alle de spørgsmål, du vil her på Amino.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 13. May 13
Skrevet kl. 14:11

Hej Hans

Tak for dit indlæg. Jeg har brugt en del tid derinde og skal måske nævne jeg ikke er grøn på forretning generelt men ift iværksætteri er jeg grøn.

Har flere længere uddannelser bag mig og er over de 30. Har siddet i internationale lederstillinger  men er kørt træt og mangler motivation til at forsætte af det super karrierespor jeg var på...derfor søger jeg nu mod min passion - at opbygge mine egne forretninger. Jeg har i dag ikke ideen konkret og er derfor på udkig efter materiale der kan hjælpe mig på vej. Jeg er groft sagt lige glad med om jeg sælger golfbolde eller kildevand men en netbutik ville være at foretrække - ganske simpelt fordi jeg selv handler sådan og har ideer til hvordan en 100% professionel shop skal fungere for KUNDEN!

Men hvordan finder jeg frem til produkter? Får testet markedet etc.?

Pft.

Mvh.

Michael

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:20

Hej Michael
Du kan finde inspiration her:

www.startopmagasinet.dk

Men ellers vil jeg sige at mærk efter i maven.
Hvad interesserer du dig rigtig meget for i dag. Kan være sport, fritid, arbejde.. alt muligt.
Tit og ofte er det der man finder sin gode idé. Kan også være noget du mangler i hverdagen eller ting som du tænker kan forenkles og laves bedre.

Held og lykke ;-)

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 13. May 13
Skrevet kl. 14:39

Tak -noteret ;) Er abonnenet på magasinet nemlig ift læring og inspiration.

Er der ikke sites der sælger ting og sager ? Så kan jeg jo nemlig "brainstorme" derfra også ?

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:06

Hej Michael

Prøv at kaste et blik i virksomhedsbørsen. Der kan være små shops, som sælges billigt af forskellige grunde. Måske det var en blid måde at starte på?

HUSK at sælge noget, som du brænder for!

Held og lykke.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Tilmeldt 13. May 13
Skrevet kl. 12:25

Tak for dit svar - jeg kigger derinde løbende men søger stadig den kreative proces med at finde forretningsområde. Der må være nogen der har en form for "model" jeg kunne støtte mig op af :) Men det gode er også at for hvert indlæg jeg læser herinde (og det er mange) bliver jeg klogere.

Tak endnu engang og lad mig endelige vide hvad i tænker derude - så skal jeg nok holde jer posted med fremgangen.

Kigger desuden på alibaba.com for inspiration - er der andre eller bedre sites end det?

PFt.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23

Hej Michael

Prøv at tjekke denne artikel: http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/kreativitet-ideudvikling-innovation 

Måske du kan finde noget god inspiration der?

En idé kan f.eks. være at du indstiller dig på at "tænke kreativt" og så går ud i verden med den indstilling. Gå en tur i byen, sæt dig på en café osv. og bemærk folk omkring dig; hvordan agerer de, hvad spiser de, hvad har de på af tøj - hvad taler de om? Kan du hjælpe dem til at nyde deres dag bedre, til at få mere ud af den situation de er i? Hvad kunne de lige præcis mangle, som ville gøre dem gladere, klogere, sundere, spare dem tid? Du kan også overveje at tage udgangspunkt i segmenter - f.eks. mødre på barsel.  Dem findes der mange af og de går f.eks. mange ture med barnevognen - hvad kunne de mangle på deres gåture? Hvordan kan du tilbyde dem et produkt der gør deres hverdag lidt lettere?

Det var bare lige nogle tanker :)

God fredag!

Tilmeldt 13. May 13
Skrevet kl. 13:20

Maja

Smukt - tusind tak det var netop noget i den retning jeg var på udkig efter.

Nu vil jeg fordybe mig i det ;)

God weekend derude - dejligt at have ekstra tid til at arbejde videre med min drøm

Michael

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:35

De Fleste idéer opstår pludseligt.
Har du flaire for at få gode idéer så skal der bare soteres endnu mere i dem.

Jeg selv får mine idéer fra dagligdagen.
Det kan være en oplevelse hvor man synes måden det gøres på kunne forenkles.

Det kan også være et redskab som mangler eller noget du syntes er irriterende.

Jeg kender til nogle unge gutter der gik ud på gaden og med et spørgeskema hvor folk skulle udfylde og skrive hvad som var mest irriterende i deres hverdag!
Mener de skulle liste 3-5 punkter.

Det kom der fakisk flere virksomheder ud af og de har stor succes i dag.
En af virksomhederne udviklede en dims til hæl der gjorde at de højhælede sko kunne holde meget længere.

Så brug hr. og fru Danmark.

Jeg var selv på gaden for efterhånden en del år siden for at finde ud af om et koncept jeg gik og pønsede på virkelig også var noget som folk ville bruge og hvor tit de ville bruge det hvis de havde adgang til dette.
Jeg gik på gaden i 3 store byer i Danmark og brugte 1 dag hver sted.
Det gav mig også et overblik og en større forståelse for produktet og dets muligheder.

Jeg vil faktisk ikke anbefale dig at opsøge og overtage eksisterende koncepter som er til salg rundt omkring på nettet.
Lav dit eget. Start op fra bunden ved siden af alm. job.

Find sparring til din idé når den opstår. Gå sammen med en partner hvis du ikke selv har kompetencer indenfor det område du nu får idéen indenfor.

Held og lykke
Ronni

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)